Διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών για την πρακτική άσκηση στο επάγγελμα ως περιβάλλοντος μάθησης

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
ΤΕΙ Αθήνας   

Αποθετήριο :
Υπατία - Ιδρυματικό Αποθετήριο   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών για την πρακτική άσκηση στο επάγγελμα ως περιβάλλοντος μάθησης (EL)

Βλάχου, Ευγενία Δ. (EL)
Φούκα, Γεωργία Α. (EL)
Φασόη, Γεωργία (EL)
Τουλιά, Γεωργία (EL)
Καυγά, Άννα (EL)

Γκοβίνα, Ουρανία (EL)

abstract
conferenceItem

2015-01-14
2015-01-14T18:00:31Z

2012-05-15


39ο Πανελλήνιο Νοσηλευτικό Συνέδριο Ε.Σ.Ν.Ε. (EL)
Εισαγωγή: Η αξιολόγηση του κλινικού περιβάλλοντος μάθησης είναι μια συνεχής διαδικασία καθώς αποτελεί ζωτικής σημασίας μέρος των νοσηλευτικών σπουδών διεθνώς. Σκοπός: Η διερεύνηση των απόψεων των φοιτητών για το κλινικό περιβάλλον μάθησης. Μέθοδος: Το δείγμα της παρούσας πιλοτικής μελέτης περιλαμβάνει 58 φοιτητές που πραγματοποιούσαν την Πρακτική τους Άσκηση στο Επάγγελμα. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε Ερωτηματολόγιο συλλογής δημογραφικών στοιχείων και η Κλίμακα Εκτίμησης του Κλινικού Περιβάλλοντος Εκπαίδευσης (Student Evaluation of Clinical Education Environment- SECEE), η οποία αποτελείται από τρεις υποκλίμακες: συμβολή του επόπτη καθηγητή στη μάθηση (Instructor Facilitation of Learning-IFL), συμβολή του κλινικού εκπαιδευτή (Preceptor Facilitation of Learning-PFL), με εύρος τιμών 11-55 η καθεμία και Ευκαιρίες Μάθησης (Learning Opportunities-LO), με εύρος τιμών 10-50. Οι απαντήσεις βαθμολογήθηκαν σε 5-βαθμη κλίμακα τύπου Likert. Αποτελέσματα: Ποσοστό 91,4% του δείγματος είναι γυναίκες, ηλικίας 23,73±3,9, με τόπο καταγωγής την Αθήνα (56,9%), την επαρχία (31%) και χώρα του εξωτερικού (12,1%). Ο δείκτης αξιοπιστίας Cronbach’ a της κλίμακας ήταν 0,851 για την υποκλίμακα IFL, 0,788 για την υποκλίμακα PFL και 0,736 για την υποκλίμακα LO. Οι μέσες τιμές αντίστοιχα ήταν 48,32±5,55, 45,68±5,41 και 39,55±5,21. Εφαρμόζοντας το συντελεστή Pearson για τον έλεγχο συσχετίσεων μεταξύ των υποκλιμάκων προέκυψε ότι υπάρχει μέτρια θετική συσχέτιση της IFL με την PFL και την LO (r= 0,392 p=0,003 και r=0,538, p<0,001 αντίστοιχα). Επιπλέον, υπάρχει μέτρια προς ισχυρή συσχέτιση της LO με την PFL (r= 0,675 και p<0,001). Συμπεράσματα: Οι φοιτητές θεωρούν ότι ο υπεύθυνος γι’ αυτούς κλινικός νοσηλευτής παίζει σημαντικό ρόλο στη δημιουργία ευκαιριών μάθησης, χωρίς ωστόσο να είναι ο μόνος παράγοντας στην όλη διαδικασία. (EL)


**N/A**-Ιατρική
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85093362
Απόψεις των φοιτητών
πρακτική άσκηση
επάγγελμα
Ιατρική
Nursing profession
Medicine
Training
http://zbw.eu/stw/descriptor/14007-2
students' opinions
Νοσηλευτική
Nursing
http://skos.um.es/unescothes/C01225
περιβάλλον μάθησης
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00006614
**N/A**-Νοσηλευτική
Educational environment
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00005616

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας. Τμήμα Νοσηλευτικής (EL)

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
forever




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.