Έρευνα για τις ηλεκτρονικές πηγές πληροφόρησης στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες της Θεσσαλονίκης

This item is provided by the institution :
Technological Educational Institute of Athens   

Repository :
Ypatia - Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Έρευνα για τις ηλεκτρονικές πηγές πληροφόρησης στις ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες της Θεσσαλονίκης (EL)

Εκίζογλου, Παναγιώτα (EL)
Γαρουφάλλου, Εμμανουήλ (EL)
Ασδέρη, Στυλιανή (EL)
Σιάτρη, Ράνια (EL)

journalArticle

2015-04-08T20:21:52Z
2015-04-08

2007


Διοίκηση και Οικονομία (EL)
Περίληψη:Η είσοδος των Ηλεκτρονικών Πηγών Πληροφόρησης στις ελληνικές ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες καθυστέρησε σε σχέση με το εξωτερικό, λόγω μιας σειράς προβλημάτων που αντιμετώπιζαν οι βιβλιοθήκες όπως π.χ. έλλειψη οικονομικών πόρων και εξειδικευμένου προσωπικού. Καθοριστικό παράγοντα στον εκσυγχρονισμό των βιβλιοθηκών αποτέλεσε το πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ, καθώς δημιούργησε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και εφαρμογή των ηλεκτρονικών πηγών. Οι Ηλεκτρονικές πηγές Πληροφόρησης αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της συλλογής των ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών. Η παρουσία τους στο χώρο αυτό συνέβαλε στην ταχύτερη τέλεση των βιβλιοθηκονομικών εργασιών, την άμεση παροχή πληροφοριών στο κοινό αλλά και την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών στις βιβλιοθήκες. Το άρθρο αυτό παρουσιάζει τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη στα τρία ακαδημαϊκά ιδρύματα της Θεσσαλονίκης και είχε ως στόχο τη συγκέντρωση στοιχείων γύρω από τη χρήση των Ηλεκτρονικών Πηγών από τους βιβλιοθηκονόμους, την εκπαίδευσή τους στις πηγές αυτές και την επίδραση τόσο της χρήσης όσο και της εκπαίδευσης στη βιβλιοθηκονομική εργασία. Ειδικότερα, εξετάστηκαν οι δυνατότητες πρόσβασης στις Ηλεκτρονικές Πηγές Πληροφόρησης που παρείχαν οι βιβλιοθήκες τόσο στο προσωπικό όσο και στο κοινό, αλλά και η συχνότητα χρήσης της εκάστοτε ηλεκτρονικής πηγής από τους βιβλιοθηκονόμους. Επίσης, διερευνήθηκε η εκπαίδευση που είχαν λάβει οι εργαζόμενοι στις ηλεκτρονικές πηγές αλλά και το είδος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που προσφέρονταν στους χρήστες των βιβλιοθηκών αυτών. (EL)
Abstract: Creek academic libraries started to implement electronic services later than other developed countries, due to a variety of problems such as lack of money, staff and institution's policy towards the libraries. The situation changed rapidly when libraries participated in the Second Community Support Framework Programme [ΕΠΕΑΕΚ]. The electronic information resources are an indispensable part of the academic libraries. Their implementation resulted in improved library services and in faster and more efficient provision of quality information and services. This paper presents the results of a survey carried out in the three academic institutions of Thessaloniki which aimed to investigate the use of electronic information resources from librarians, the impact on their work and their education on these resources. Amongst other things it examined the availability of electronic resources to staff and users and the patterns of use. Additionally, the survey investigated the librarians training on the use of electronic information resources, their future training needs and the availability of training programmes to library users. (EN)
Management and Economics (EN)


**N/A**-Βιβλιοθηκονομία
Πληροφόρηση, Επιστήμη της Πληροφόρησης
http://skos.um.es/unescothes/C01992
Information sciences
Τριτοβάθμια εκπαίδευση
Πηγές πληροφόρησης
http://skos.um.es/unescothes/C01791
http://skos.um.es/unescothes/C02286
Information sources
Ακαδημαϊκή βιβλιοθήκη
http://skos.um.es/unescothes/C01988
Library science
Higher education
**N/A**-Πληροφόρηση, Επιστήμη της Πληροφόρησης
Academic library
Βιβλιοθηκονομία
http://zbw.eu/stw/descriptor/13350-1

Εκδόσεις Παπαζήση (EL)
Περικλής Ν. Λύτρας (EL)

Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Κατεύθυνση Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων & Επιχειρήσεων Φιλοξενίας (EL)

http://www.papazisi.gr

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ηνωμένες Πολιτείες
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
campus




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)