Ο επανακαθορισμός του υποστηρικτικού ρόλου των Ψυχολόγων στην εκπαίδευση: Η πρόκληση της εποχής

Ο επανακαθορισμός του υποστηρικτικού ρόλου των Ψυχολόγων στην εκπαίδευση: Η πρόκληση της εποχής (EL)

Τραγάκη, Ευγενία
Τσαρουχάς, Νεκτάριος-Θεοχάρης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2022-06-07


Ο θεσμός της υποχρεωτικής εκπαίδευσης συνέβαλε στην ανάγκη παροχής ψυχoκοινωνικής υποστήριξης σε εκπαιδευτικές δομές. Η επιστήμη της σχολικής ψυχολογίας είναι θεμελιώδους σημασίας για τη ψυχοκοινωνική υποστήριξη, τη μάθηση και την ανάπτυξη του παιδιού. Ο σύγχρονος ρόλος του/της σχολικού ψυχολόγου είναι πολυδιάστατος και αφορά σε ποικίλους τομείς παροχής ψυχολογικών-συμβουλευτικών υπηρεσιών. Η περίοδος της πανδημίας και οι σοβαρές ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις που επέφερε, ανέδειξαν, ακόμη περισσότερο τη χρησιμότητα της παρουσίας των Σχολικών Ψυχολόγων σε όλες τις δομές της Εκπαίδευσης, καθώς και την αναγκαιότητα εξειδικευμένης εξ αποστάσεως συμβουλευτικής και υποστήριξης με συγκεκριμένα πρωτόκολλα υποστήριξης, τα οποία θα έπρεπε να είναι πρωτυποποιημένα και ομοιογενή και θα έπρεπε να αναφέρονται και στην εξ αποστάσεως ψυχολογική υποστήριξη σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. (EL)
The institution of compulsory education contributed to the need for psychosocial support in educational structures. The science of school psychology is fundamental to psychosocial support, learning and child development. The modern role of the school psychologist is multi-dimensional and involves a variety of areas of psychological-counselling services. The period of the pandemic and the serious psychosocial consequences it brought about, highlighted even more the usefulness of the presence of School Psychologists in all educational structures, as well as the necessity of specialised distance counselling and support with specific support protocols, which should be standardised and homogeneous and should also refer to distance psychological support to pupils, parents and teachers (EN)


εξ αποστάσεως υποστήριξη (EL)
επιμόρφωση (EL)
εποπτεία (EL)
ρόλος σχολικού Ψυχολόγου (EL)
σχολική ψυχολογία (EL)
εκπαίδευση (EL)

Ινστιτούτο Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.) (EL)


2944-9014
Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση; Τόμ. 1 Αρ. 1 (2022): Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση (EL)
Interdisciplinary Approaches to Education; Vol. 1 No. 1 (2022): Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)