Supporting and educating children with visual impairments at school and home

Αντιμετώπιση και διαχείριση παιδιών με οπτική αναπηρία στο σχολείο και το σπίτι (EL)
Supporting and educating children with visual impairments at school and home (EN)

Pasxou, Aikaterini
Μαστροθανάσης, Κωνσταντίνος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2024-12-11


Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την αντιμετώπιση και διαχείριση παιδιών με οπτική αναπηρία στο σχολείο και το σπίτι, επικεντρώνοντας στην ανάγκη για προσαρμοσμένες στρατηγικές που ενισχύουν την εκπαίδευση, την ανάπτυξη και την καθημερινή ζωή των παιδιών αυτών. Τονίζεται η σημασία της κατανόησης των διάφορων μορφών οπτικής αναπηρίας για την ανάπτυξη ενός ανοιχτού και προσβάσιμου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, όπως επίσης εξετάζονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με οπτική αναπηρία και οι επιπτώσεις αυτών στη μάθηση, τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και την ανεξαρτησία. Επισημαίνεται η ανάγκη για δημιουργία ενός σχολικού περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς, όπου οι εκπαιδευτικοί υιοθετούν προσαρμοσμένες μεθόδους διδασκαλίας, αξιοποιώντας τεχνολογίες για να καταστήσουν τη μάθηση προσιτή, ενισχύοντας παράλληλα και την κοινωνική ένταξη των μαθητών. Συζητείται η σημασία των τεχνολογικών βοηθημάτων και εργαλείων που επιτρέπουν στους μαθητές με προβλήματα όρασης να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση και να είναι ανεξάρτητοι. Τέλος, αναδεικνύεται η ανάγκη προσαρμογών στα προγράμματα σπουδών και τη διδασκαλία, ώστε να ανταποκρίνονται στο μαθησιακό στυλ και στις ανάγκες των μαθητών. Προτείνεται η υποστήριξη της μετάβασης και της ανεξαρτησίας μέσω σχεδιασμού και στρατηγικών που ενθαρρύνουν την αυτονομία και τη συνεργασία σχολείου-οικογένειας. Τονίζεται επίσης ο ρόλος των οικογενειών στη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος για τα παιδιά με προβλήματα όρασης, παρέχοντας ενθάρρυνση και συναισθηματική υποστήριξη. (EL)
This paper addresses the treatment and management of children with visual impairments in school and at home, focusing on the need for customized strategies that enhance education, development, and daily life for these children. It emphasizes the importance of understanding the various forms of visual impairment to develop an open and accessible educational environment, as well as examines the challenges faced by children with visual impairments and their impact on learning, social interactions, and independence. It highlights the need to create an inclusive school environment where educators adopt tailored teaching methods, utilizing technology to make learning accessible and simultaneously enhancing students' social inclusion. The importance of technological aids and tools that allow students with vision problems to access education and be independent is discussed. Finally, the need for adjustments in curricula and teaching to meet the learning style and needs of the students is showcased. It suggests supporting transition and independence through design and strategies that encourage autonomy and school-family collaboration. The role of families in creating a supportive environment for children with vision problems, providing encouragement, and emotional support, is also emphasized. (EN)


Greek

Ινστιτούτο Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης (Ι.Μ.Ε.Γ.Ε.Ε.) (EL)


2944-9014
Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση; Τόμ. 1 Αρ. 2 (2024): Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση (EL)
Interdisciplinary Approaches to Education; Vol. 1 No. 2 (2024): Διεπιστημονικές Προσεγγίσεις στην Εκπαίδευση (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)