Το βιβλίο απευθύνεται σε μεταπτυχιακούς φοιτητές των διοικητικών επιστημών που ενδιαφέρονται για τις μεθόδους έρευνας που χρησιμοποιούνται στον ακαδημαϊκό χώρο και τις επιχειρήσεις. Το βιβλίο Μεθοδολογία Έρευνας στις Διοικητικές Επιστήμες είναι μια εισαγωγή στη φιλοσοφία και στις αρχές της επιστημονικής έρευνας. Επιπλέον, καθοδηγεί τους φοιτητές πώς να σχεδιάζουν και να υλοποιούν τις δικές τους έρευνες. Παρουσιάζει βήμα βήμα, με ξεκάθαρο και κατανοητό τρόπο, ολόκληρη την ερευνητική διαδικασία, από τη διατύπωση ερευνητικών ερωτημάτων και υποθέσεων μέχρι τη συγγραφή και παρουσίαση των ευρημάτων. Καλύπτει επίσης σε κάποιον βαθμό φιλοσοφικά και ηθικά ζητήματα που απασχολούν τους ερευνητές.
Επειδή το πρωταρχικό κοινό στόχος του βιβλίου είναι οι φοιτητές των διοικητικών επιστημών, τα παραδείγματα προέρχονται από μια σειρά θεματικών περιοχών, όπως το μάρκετινγκ, η επιχειρησιακή στρατηγική και η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. Παρότι το βιβλίο υιοθετεί μια ακαδημαϊκή οπτική, ένα δευτερεύον κοινό που μπορεί να ωφεληθεί από αυτό είναι τα στελέχη επιχειρήσεων που απασχολούνται στα σχετικά τμήματα. Χρησιμοποιούν ερευνητικά ευρήματα για να λάβουν καλύτερα πληροφορημένες αποφάσεις ή/και βρίσκονται αντιμέτωποι με ερωτήματα που απαιτούν ερευνητικά δεδομένα για να απαντηθούν. Το να κατανοούν τις αρχές της ακαδημαϊκής έρευνας τους δίνει τη δυνατότητα να σχεδιάζουν και να υλοποιούν αποτελεσματικότερα εμπορικές έρευνες. Περιοχές των διοικητικών επιστημών, όπως η λογιστική, η χρηματοοικονομική διοίκηση, τα οικονομικά και η επιχειρησιακή έρευνα δεν περιλαμβάνονται. Πρόκειται για αυτόνομα πεδία με διαφορετικές προσεγγίσεις, μεθόδους και τεχνικές.
Η πλειοψηφία των φοιτητών και των στελεχών επιχειρήσεων θα επιλέξουν το βιβλίο επειδή χρειάζεται να ολοκληρώσουν μια δική τους έρευνα. Αυτός είναι και ο βασικός στόχους του βιβλίου· να τους βοηθήσει με την έρευνά τους. Πέρα από αυτό, όμως, το βιβλίο στοχεύει στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των αναγνωστών, η οποία είναι πολύτιμο εργαλείο και πολύτιμη δεξιότητα.
(EL)
This book will be useful to postgraduate students in business schools who are interested in research methodology that is currently used in academia and managerial contexts. Research Methodology in Business Administration serves as an introduction to the philosophy and principals of scientific research. It also provides students with essential guidance on how to design and carry out their own research projects. It presents step by step, in a clear and comprehensive way, the complete research process, from the formulation of research questions and hypotheses to writing and presenting findings. It also covers to some extend philosophical and ethical issues that researchers need to considere As the primary target audience of the book is business school students, examples are derived from a range of subject areas, such as marketing, business strategy and human resources management. Although the book adopts an academic perspective, a secondary audience that may benefit from it are business executives employed in the respective departments. They use research findings to make informed decisions and/or they deal with questions that require empirical data to be answered. Understanding the principles of academic research enables them to better design and implement efficiently commercial business research. Areas of business management research such as accounting, financial management, economics and operational research are not included. These are self-contained fields with different approaches, methods and techniques.
Most students and business practitioners will choose this book because they need to complete a research project of their own. This is the main goal of the book; to help them with their research. Apart from that, the book also aims to the cultivation of readers’ critical thinking, which is a valuable tool, and a valuable soft skill.
(EN)