Συναισθηματική Νοημοσύνη, Προσωπικότητα και Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή στην προεφηβική ηλικία

Συναισθηματική Νοημοσύνη, Προσωπικότητα και Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή στην προεφηβική ηλικία (EL)

Λιάπης, Χρήστος Ιωάννης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EN)

2021-06-30


Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη μελέτη της σχέσης ανάμεσα στην Συναισθηματική Νοημοσύνη, στους Μεγάλους Πέντε Παράγοντες της Προσωπικότητας (Συναισθηματική Αστάθεια, Εξωστρέφεια, Προσήνεια, Ευσυνειδησία, Δεκτικότητα στις εμπειρίες) και την Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή (συναισθηματικά συμπτώματα, προβλήματα διαγωγής, υπερκινητικότητα/έλλειψη προσοχής, προβλήματα με συνομηλίκους και φιλοκοινωνική συμπεριφορά) στην προεφηβική ηλικία. Για την πραγματοποίηση της μελέτης μελετήθηκαν ερευνητικά πορίσματα από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα και πραγματοποιήθηκε έρευνα με δείγμα 204 προεφήβων μαθητών Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού (85 αγόρια και 119 κορίτσια), με τη χρήση ερωτηματολογίων αυτοαναφοράς. Μέσα από την σύγκριση των ευρημάτων, ανιχνεύεται ότι τα κορίτσια εμφανίζουν συχνότερα συναισθηματικά συμπτώματα και φιλοκοινωνική συμπεριφορά από τα αγόρια, ενώ τα αγόρια παρουσιάζουν συχνότερα προβλήματα διαγωγής και υπερκινητικότητα/έλλειψη προσοχής. Επιπλέον, εντοπίστηκε θετική συσχέτιση μεταξύ Συναισθηματικής Νοημοσύνη, θετικών χαρακτηριστικών της Προσωπικότητας (Εξωστρέφεια, Προσήνεια, Ευσυνειδησία, Δεκτικότητα στις εμπειρίες) και φιλοκοινωνικής συμπεριφοράς, ενώ επίσης, ανιχνεύθηκε αρνητική σύνδεση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης με τη Συναισθηματική Αστάθεια και με τις δυσκολίες προσαρμογής (συναισθηματικά συμπτώματα, προβλήματα διαγωγής, υπερκινητικότητα/έλλειψη προσοχής, προβλήματα με συνομηλίκους). Τα παρακάτω ευρήματα έδειξαν ότι οι δυσκολίες στη Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή μπορούν να προβλεφθούν από τη Συναισθηματική Νοημοσύνη και τα χαρακτηριστικά των διαστάσεων της Προσωπικότητας. Ταυτόχρονα, τα ευρήματα της παρούσας έρευνας θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την ενημέρωση γονέων και εκπαιδευτικών, αλλά και ως έμπνευση για περαιτέρω έρευνα. (EL)


Greek

DUTH (EL)


2732-7442
Κείμενα Παιδείας; Αρ. 2 (2021) (EL)
Texts in Education; No. 2 (2021) (EN)

Copyright (c) 2021 Texts in Education (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)