Ιστορικό διακείμενο και λογοτεχνία: Θεωρία, έρευνα σε μαθητές/τριες Λυκείου και διδακτική αξιοποίηση

This item is provided by the institution :
Institute of Educational Policy   

Repository :
Mentoras  | ΕΚΤ eJournals   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ιστορικό διακείμενο και λογοτεχνία: Θεωρία, έρευνα σε μαθητές/τριες Λυκείου και διδακτική αξιοποίηση (EL)

Μεγαγιάννης, Βασίλειος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-08-02


Η παρούσα έρευνα πραγματεύεται τη λειτουργία της διακειμενικότητας στο λογοτεχνικό κείμενο. Αρχικά, παρατίθεται βιβλιογραφική επισκόπηση, αναφορικά με τα μοντέλα ερμηνείας των θεωρητικών της διακειμενικότητας. Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στην περίπτωση του ιστορικού διακειμένου και στην αμφίδρομη σχέση Λογοτεχνίας και Ιστορίας. Το ερευνητικό σκέλος εστιάζει στην αξιολόγηση των επιδόσεων εκατό μαθητών και μαθητριών Λυκείου, ως προς την πρόσληψη και επίγνωση του ιστορικού διακειμένου σε πέντε επιλεγμένα αποσπάσματα της μεταπολεμικής πεζογραφίας πριν και μετά από την αναζήτηση υποστηρικτικού υλικού μέσω του διαδικτύου. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν την ευρεία βελτίωση των μαθητικών επιδόσεων στη δεύτερη περίπτωση, ανεξαρτήτως κειμένου, επιδόσεις πάντως, που σε κάθε περίπτωση, επιδέχονται περαιτέρω βελτίωση. Τα ανωτέρω συμπεράσματα, αποτέλεσαν γνώμονα της κατάρτισης μιας διδακτικής πρότασης, η οποία διαρθρώνεται σε πέντε επιμέρους σενάρια με χρήση παράλληλων κειμένων (παραδοσιακών, πολυτροπικών, σχηματικών) και αποσκοπεί στο να προωθήσει τον κριτικό εγγραμματισμό. (EL)


διακειμενικότητα (EL)
λογοτεχνία (EL)
κειμενογλωσσολογία (EL)

Greek

Ιντσιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (EL)


2529-1211
Μέντορας; Τόμ. 21 Αρ. 1 (2023): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 127-154 (EL)
Mentor; Vol. 21 No. 1 (2023): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 127-154 (EN)

Copyright (c) 2023 Mentor (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)