«Για μια άλλη ματιά στο παρελθόν… δείτε»: Οι προτεινόμενες κινηματογραφικές ταινίες στο βιβλίο Ιστορίας της Γ Γυμνασίου

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής   

Αποθετήριο :
Μέντορας  | ΕΚΤ eJournals   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Για μια άλλη ματιά στο παρελθόν… δείτε»: Οι προτεινόμενες κινηματογραφικές ταινίες στο βιβλίο Ιστορίας της Γ Γυμνασίου (EL)

Παλάσκας, Σωτήρης

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2023-08-02


Σκοπός της έρευνας είναι να μελετηθούν οι κινηματογραφικές ταινίες που προτείνονται στο βιβλίο Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου, ο τρόπος αξιοποίησής τους μέσω των σχετικών «Ασκήσεων-Δραστηριοτήτων» και η προσδοκώμενη παιδαγωγική τους ωφέλεια, στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής της Ειρήνης και της Οπτικοακουστικής Παιδείας. Το υπό έρευνα υλικό μελετήθηκε με τις μεθόδους της ποσοτικής ανάλυσης περιεχομένου, της δόμησης περιεχομένου και της κριτικής ανάλυσης λόγου. Τα ευρήματα δείχνουν ότι η επιλογή των κινηματογραφικών ταινιών έχει γίνει με τρόπο πρόχειρο, αποσπασματικό, μονόπλευρο και ενίοτε αντιφατικό ως προς άλλες επιλογές των συγγραφέων του υπό έρευνα εγχειριδίου. Αποκαλύπτουν ταυτόχρονα ότι οι συγγραφείς δεν αποδέχονται τη δυνατότητα του κινηματογράφου όχι μόνο να διδάξει ιστορία αλλά ούτε καν να αποτελέσει ιστορική πηγή. Ακόμα κι έτσι, ωστόσο, η καινοτομία αυτή μπορεί να θεωρηθεί ένα μικρό πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση της εισαγωγής της Οπτικοακουστικής Παιδείας στη θεσμοθετημένη εκπαίδευση. (EL)


κινηματογράφος (EL)
ιστορία (EL)
σχολικό εγχειρίδιο (EL)

Ελληνική γλώσσα

Ιντσιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (EL)


2529-1211
Μέντορας; Τόμ. 21 Αρ. 1 (2023): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 170-198 (EL)
Mentor; Vol. 21 No. 1 (2023): ΜΕΝΤΟΡΑΣ; 170-198 (EN)

Copyright (c) 2023 Mentor (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.