Προσωπικότητα και Ψυχική Ανθεκτικότητα Προϊσταμένων Νηπιαγωγών: Εμπειρική μελέτη

Προσωπικότητα και Ψυχική Ανθεκτικότητα Προϊσταμένων Νηπιαγωγών: Εμπειρική μελέτη (EL)
Personality & resilience characteristics displayed by kindergarten principals: An exploratory approach (EN)

Ξαφάκος (Eystathios Xafakos), Ευστάθιος
Μπέκα (Apostolia Mpeka), Αποστολία

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EL)
Peer-reviewed Article (EN)

2015-07-01


Η παρούσα εμπειρική μελέτη διερευνά το προφίλ της προσωπικότητας και της ψυχικής ανθεκτικότητας των Προϊστάμενων Νηπιαγωγών του Νομού Μαγνησίας. Επιμέρους στόχος της συγκεκριμένης ποσοτικής έρευνας είναι να διερευνηθεί η πιθανή διαφοροποίησή των ανωτέρω εξαρτημένων μεταβλητών σε σχέση με την ηλικία και εκπαιδευτική προϋπηρεσία τους. Η συλλογή των πρωτογενών δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου αυτο‐αναφοράς. Το μέγεθος του δείγματος, που επιλέχθηκε, ήταν 124 Προϊστάμενες Νηπιαγωγοί, ενώ το ποσοστό ανταπόκρισης έφτασε το 80% (100 συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι Προϊστάμενες Νηπιαγωγοί δηλώνουν σε μεγάλο βαθμό την προσήνεια ως βασική διάσταση της προσωπικότητάς τους, καθώς επίσης δηλώνουν υψηλό σκορ υπευθυνότητας ως διάσταση της ψυχικής ανθεκτικότητας, ενώ φαίνεται ότι δύο διαστάσεις της προσωπικότητάς τους, η προσήνεια και η δεκτικότητα, αποτελούν πιθανούς προβλεπτικούς παράγοντες της ψυχικής ανθεκτικότητάς τους. (EL)
This empirical study investigates the personality profile and resilience of Preschool Principals of Magnesia. Partial aim of this quantitative study is to investigate the possible differentiation of these dependent variables in relation to age and educational experience. The collection of primary data held by completing self‐report questionnaire. The chosen sample was 124 preschool principals, while the response rate reached 80% (100 has completed the questionnaire). The results showed that Preschool Principals largely declare agreeableness as a key dimension of their personality, as well as they state high scores of responsibility as a dimension of resilience, while it seems that two dimensions of personality profile, the agreeableness and openness are possible predictive factors of their resilience. (EN)


Προσωπικότητα (EL)
Ψυχική ανθεκτικότητα (EL)
Προϊστάμενες Νηπιαγωγοί (EL)
Preschool principals (EN)
Personality (EN)
Resilience (EN)

Greek

ΟΜΕP (EL)


1106-5036
2623-3487
Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού; Τόμ. 14 (2015); 48-63 (EL)
Investigating the child’s world; Vol. 14 (2015); 48-63 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Copyright (c) 2018 Investigating the child’s world (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)