«Με ληρολογήματα και χαϊκού στης φαντασίας τα στενά και στις γωνιές του παιδικού νου»: περιγραφή και ανάπτυξη σχεδίου αξιολόγησης ενός προγράμματος Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής Γραφής για το Νηπιαγωγείο

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



«Με ληρολογήματα και χαϊκού στης φαντασίας τα στενά και στις γωνιές του παιδικού νου»: περιγραφή και ανάπτυξη σχεδίου αξιολόγησης ενός προγράμματος Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής Γραφής για το Νηπιαγωγείο (EL)
"Activating children's minds and imagination with the use of limericks and haiku: description and development of a Literature and Creative Writing assessment programme for the Kindergarten". (EN)

Μάνεση (Soultana Manesi), Σουλτάνα

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article (EL)
Peer-reviewed Article (EN)

2015-07-01


Το άρθρο που ακολουθεί επιδιώκει να περιγράψει ένα σχέδιο αξιολόγησης του προγράμματος Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής Γραφής για το Νηπιαγωγείο. Εκκινώντας από την εννοιολογική προσέγγιση του όρου «αξιολόγηση» και τη συνοπτική αναφορά στις βασικές μορφές και τους τύπους αξιολόγησης, επιχειρείται αρχικά ο προσδιορισμός των κεντρικών στόχων των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής Γραφής, ενώ στη συνέχεια διατυπώνεται μία πρόταση Δομημένης Ιεραρχικής Ανάλυσης του προγράμματος. Ακολούθως, αναπτύσσεται ένα ενδεικτικό σχέδιο αξιολόγησης, που ξεκινά από τη διατύπωση γενικών αλλά και ειδικότερων ερωτημάτων αξιολόγησης, ενώ ακολούθως, προτείνονται τεχνικές τόσο για τη συλλογή όσο και για την ανάλυση των δεδομένων της αξιολόγησης. Τέλος, γίνεται αναφορά στους τρόπους διάχυσης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης και προτείνονται τρόποι βελτιστοποίησης του προγράμματος. (EL)
The present article seeks to describe a Preschool Reading and Creative Writing Program Evaluation. Based upon evidence drawn from the review of the related literature and focusing on the importance of evaluating educational programs, the paper will attempt to shed light on the main goals of a Preschool Reading and Creative Writing Educational Program as well as form a proposal for the Structural Hierarchical Decomposition of the program. A pilot evaluation plan will be developed, which will first specify the research questions and the research methods as well as the data collection and analysis procedure. The present paper will also include ways of disseminating the results of the Evaluation Plan and will propose further ways of improving possible implementation of the programin the future. (EN)


πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής Γραφής (EL)
σχέδιο αξιολόγησης (EL)
μοντελοποίηση (EL)
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων (EL)
reading and creative writing program (EN)
Educational programs evaluation (EN)
evaluation plan (EN)
program structural hierarchical decomposition (EN)

Ελληνική γλώσσα

ΟΜΕP (EL)


1106-5036
2623-3487
Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού; Τόμ. 14 (2015); 22-37 (EL)
Investigating the child’s world; Vol. 14 (2015); 22-37 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
Copyright (c) 2018 Investigating the child’s world (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.