Σκοπός της παρούσης μελέτης είναι η βιβλιογραφική εξέταση της συναισθηματικής νοημοσύνης και της εκπαιδευτικής ηγεσίας στο περιβάλλον μίας εκπαιδευτικής μονάδας. Μετά από μία σύντομη εισαγωγή στο αντικείμενο της μελέτης, ακολουθεί η παρουσίαση της λειτουργίας της Διοίκησης Ανθρωπίνων Πόρων καθώς και η εφαρμογή της στις εκπαιδευτικές μονάδες. Η τρίτη ενότητα πραγματεύεται το αντικείμενο της συναισθηματικής νοημοσύνης δίνοντας έμφαση στην εννοιολογική της ερμηνεία και ιστορική πορεία, στη μέτρησή της και στον ρόλο της στην ηγεσία. Στο επόμενο κεφάλαιο το οποίο ασχολείται με την εκπαιδευτική ηγεσία, σκιαγραφείται ο ρόλος του διευθυντή της εκπαιδευτικής μονάδας και αντιστοιχίζεται με τον ηγέτη, ενώ δίνεται έμφαση στους παράγοντες της κουλτούρας και της ηγεσίας καθώς και στην παρακίνηση των εκπαιδευτικών. Τέλος, τα τελικά συμπεράσματα παρουσιάζονται συνοπτικά σε ξεχωριστή ενότητα.
(EL)
The purpose of this study is to examine the emotional intelligence and educational leadership in the environment of an educational unit. After a brief introduction to the subject of the study, the presentation of the Human Resource Management function as well as its implementation in the educational units follows.The third section deals with the subject of emotional intelligence, emphasizing its conceptual interpretation and historical course, its measurement and its role in leadership. In the next chapter dealing with the educational leadership, the role of the director of the educational unit is outlined and mapped to the leader, emphasizing the factors of culture and leadership as well as the motivation of the teachers. Finally, the final conclusions are briefly presented in a separate section.
(EN)