Ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις του σεισμού, 2014, στην Κεφαλονιά, σε δείγμα εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Pergamos Digital Library
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2019 (EN)

Ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις του σεισμού, 2014, στην Κεφαλονιά, σε δείγμα εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Φιλίππου Μαρία (EL)
Filippou Maria (EN)

Οι σεισμοί αποτελούν φυσικές καταστροφές με ψυχικές συνέπειες στον πληθυσμό των πληγέντων περιοχών. Μετά από σεισμούς έχει παρατηρηθεί η εκδήλωση μετατραυματικού στρες και άλλων ψυχολογικών αντιδράσεων. Οι αντιδράσεις αυτές επηρεάζουν τη λειτουργικότητα των ατόμων στην καθημερινή τους ζωή. Το 2014 έγιναν στην Κεφαλονιά δύο ισχυροί σεισμοί και μελετήθηκαν οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις τους στους μαθητές, στους γονείς και στους εκπαιδευτικούς του νησιού. Η παρούσα μελέτη αφορά την ανάλυση του δείγματος των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αποτελεί μέρος της ευρύτερης έρευνας και παρεμβάσεων που πραγματοποιήθηκε στη σχολική κοινότητα της Κεφαλονιάς, με στόχο την πρόληψη του μετατραυματικού στρες και άλλων ψυχολογικών αντιδράσεων, έπειτα από μεγάλο σεισμό που έπληξε το νησί το 2014. Επιπροσθέτως, επιχειρείται για πρώτη φορά στα ελληνικά δεδομένα ο συσχετισμός του μετατραυματικού στρες και του άγχους με δημογραφικούς και εργασιακούς παράγοντες, με παράγοντες που σχετίζονται με τον σεισμό και με την κοινωνική υποστήριξη, σε δείγμα εκπαιδευτικών. (EL)
Earthquakes are natural disasters which lead to psychological consequences to the population of wounded areas. After earthquakes there has been observed post- traumatic stress and other psychological reactions. These reactions affect the functional ability of people in their every day life. In 2014 two major earthquakes shook Cephalonia and their psycho- social consequences to students, parents and educators were studied. This study aims at the sample analysis of educators in elementary and secondary education and constitutes part of a broader research and interventions which took place at the school community in Cephalonia, aiming at the prevention of post- traumatic stress and other psychological reactions, after the major earthquake which shook the island in 2014. Moreover, it’s the first attempt nationwide that post- traumatic stress and anguish are correlated to demographic and working factors, and to factors which are related to the earthquake and the social of educators. (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

Επιστήμες Υγείας (EL)
Health Sciences (EN)


Greek

2019





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)