Η Μουσική στη Νεοελληνική Πεζογραφία του Αισθητισμού: το λογοτεχνικό έργο του Νικόλαου Επισκοπόπουλου και του Πλάτωνα Ροδοκανάκη
Πρασίνου Ευαγγελία
(EL)
Prasinou Evangelia
(EN)
Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τον ρόλο της μουσικής στη νεοελληνική πεζογραφία του Αισθητισμού. Ειδικότερα εξετάζει τη θεματοποίηση της μουσικής, τη μουσική δομή και τη ρυθμική οργάνωση του λόγου στο αφηγηματικό έργο των δυο πιο αντιπροσωπευτικών εκφραστών του Νεοελληνικού Αισθητισμού• του Νικ. Επισκοπόπουλου και του Πλ. Ροδοκανάκη. Έχοντας ως αφετηρία της προσέγγισής μας τη συνθεώρηση διαφορετικών καλλιτεχνικών μεγεθών, η συγκριτολογική εξέταση της σχέσης των κειμένων του Νεοελληνικού Αισθητισμού με τη μουσική βασίζεται μεθοδολογικά στον εννοιολογικό ορίζοντα της κατηγορίας μουσική στη λογοτεχνία του S. P Scher και των όρων θεματοποίηση (thematization) και μίμηση (mimisis) του W. Wolf.
(EL)
This thesis explores the role of music in prose of Modern Greek Aestheticism. It particularly examines the music thematisation and structure and the rhythmic word (speech) organisation in the narrative work of the two most representative expressers of Modern Greek Aesthetics: Nikolaos Episkopoulos and Platonas Rodokanakis. Having as starting point of our approach the co-analysis of diverse artistic measures, the comparative examination of the relation between the texts of Modern Greek Aesthetics and the music was methodologically based on the conceptual horizon of the category music in literature of S.P. Scher and the terms thematization and imitation of W. Wolf.
(EN)