Ανίχνευση και αντιμετώπιση της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής: παραγωγή παιδαγωγικού υλικού για την αντιμετώπισή της σε παιδιά προσχολικής - σχολικής ηλικίας
Detection and treatment of Specific Language Impairment: production of teaching material to address in preschool - school age
Πεντοβούλου-Ζιάκα, Αναστασία
[…] Τα κεντρικά θέματα της παρούσας θέσης είναι: η λειτουργία της προσοχής στα ακουστικά λεκτικά σήματα, η ακουστική αντίληψη μη λεκτικών σημάτων (σημείο έντονης διαμάχης των ειδικών του χώρου) και η συντακτική δομή του λόγου. Τα πρόσωπα αναφοράς είναι παιδιά με φυσιολογική γλωσσική εξέλιξη και παιδιά με διαγνωσμένη Ειδική Γλωσσική Διαταραχή. Με αυτόν τον τρόπο παρέχεται άμεση σύγκριση των ποιοτικών διαφορών στις προαναφερθείσες νευρολογικές λειτουργίες και αποδεικνύεται ή απορρίπτεται ο ρόλος τους στη γλωσσική ανάπτυξη. Τελικός στόχος είναι η δημιουργία του κατάλληλου ψυχοπαιδαγωγικού προγράμματος, βάσει των αιτιών κι όχι βάσει του γλωσσικού προφίλ που έως τώρα χρησιμοποιείτο. […]