Η επιμόρφωση των καθηγητών φυσικών επιστημών στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Η επιμόρφωση των καθηγητών φυσικών επιστημών στην αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία (EL)

Λεγοντής, Αλέξιος (EL)

Δαγδιλέλης, Βασίλειος (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2010-06-25T06:21:53Z
2010 (EN)


Η παρούσα εργασία διερευνά την αποτελεσματικότητα των προγραμμάτων επιμόρφωσης β-επιπέδου για τη χρήση και παιδαγωγική αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε) στους καθηγητές φυσικών επιστημών. Η έρευνα διεξήχθη το χρονικό διάστημα από Φεβρουάριο 2010 έως Μάιο 2010. Το δείγμα της έρευνας αποτελούν 49 καθηγητές φυσικών επιστημών, από τους οποίους 8 εκπαιδεύτηκαν στα Πανεπιστημιακά Κέντρα Επιμόρφωσης για να γίνουν επιμορφωτές, 10 επιμορφώθηκαν στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης το 2008 και 31 συμμετείχαν στα προγράμματα επιμόρφωσης στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης, την περίοδο διεξαγωγής της έρευνας. Ως μέθοδοι έρευνας χρησιμοποιήθηκαν το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το ανώνυμο γραπτό ερωτηματολόγιο και η συνέντευξη. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι οι καθηγητές φυσικών επιστημών είναι άνω του μετρίου (αλλά όχι πολύ) ικανοποιημένοι από τα προγράμματα επιμόρφωσης στην αξιοποίηση των ΤΠΕ. Τα προγράμματα επιμόρφωσης βοήθησαν περισσότερο τους επιμορφούμενους των ΠΑΚΕ στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παιδαγωγικής αξιοποίησής των ΤΠΕ στη διδασκαλία απ’ ότι τους συναδέλφους τους στα ΚΣΕ. Στο σύνολό τους, οι καθηγητές φυσικών επιστημών υιοθετούν θετική στάση απέναντι στη χρήση και ένταξη των ΤΠΕ στη διδασκαλία. Χρησιμοποιούν συχνά εργαλεία ΤΠΕ, κυρίως όμως για πληροφοριακούς σκοπούς. Δε χρησιμοποιούν συχνά εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδασκαλία, με εξαίρεση τους επιμορφούμενους των ΠΑΚΕ που εμφανίζουν πιο συχνή χρήση. Προβάλλουν ως κύρια εμπόδια της χρήσης και ένταξης των ΤΠΕ στη καθημερινή διδακτική πρακτική, την έλλειψη κατάλληλα εξοπλισμένης αίθουσας ενώ θεωρούν αναγκαία την περαιτέρω επιμόρφωσή τους στην αξιοποίηση των ΤΠΕ. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2010. (EL)
Submitted by Alexios Legontis ([email protected]) on 2010-06-24T20:10:26Z No. of bitstreams: 1 LegontisAlexiosMsc.2010.pdf: 1075070 bytes, checksum: 55e67bc052e960b9990c54fad0914a51 (MD5) (EN)
Approved for entry into archive by Liarou Maria([email protected]) on 2010-06-25T06:21:53Z (GMT) No. of bitstreams: 1 LegontisAlexiosMsc.2010.pdf: 1075070 bytes, checksum: 55e67bc052e960b9990c54fad0914a51 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2010-06-25T06:21:53Z (GMT). No. of bitstreams: 1 LegontisAlexiosMsc.2010.pdf: 1075070 bytes, checksum: 55e67bc052e960b9990c54fad0914a51 (MD5) Previous issue date: 2010 (EN)


Ένταξη των Τ.Π.Ε. στη διδασκαλία φυσικών επιστημών (EL)
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις ΤΠΕ (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (EL)

Το περιεχόμενο της διπλωματικής εργασίας θα αποδευσμευτεί μετά τις 25/6/2011. (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.