Fama and French Three-Factor model: application to Greek Stock Market.

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Fama and French Three-Factor model: application to Greek Stock Market. (EN)

Μανωλάκης, Βαλσάμης (EL)
Manolakis, Valsamis (EN)

Παναγιωτίδης, Θεόδωρος (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2012-03-15T20:25:43Z
2012 (EL)


Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012. (EL)
Submitted by Manolakis Valsamis ([email protected]) on 2012-03-09T15:18:11Z No. of bitstreams: 1 Diplomatiki.zip: 1400931 bytes, checksum: 912642465af73fa4575885bd33549e6c (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2012-03-15T20:25:43Z (GMT). No. of bitstreams: 1 Diplomatiki.zip: 1400931 bytes, checksum: 912642465af73fa4575885bd33549e6c (MD5) Previous issue date: 2012 (EN)
This study empirically examines the Fama and French three-factor model of stock returns for Greek stock market. We find evidence of market, size and book-to-market explanatory power for Greek stock returns. We use time series regression and find that mean returns are explained by exposures to these three factors and not only the market factor alone. We also estimate the model using non-linear methods, like GARCH model, and we find consistency with linear regression models. The empirical results, as whole, are reasonably consistent with the Fama and French three-factor model. (EN)
Approved for entry into archive by Παναγιώτα Πατραγκού([email protected]) on 2012-03-15T20:25:43Z (GMT) No. of bitstreams: 1 Diplomatiki.zip: 1400931 bytes, checksum: 912642465af73fa4575885bd33549e6c (MD5) (EN)


Fama-French three-factor model (EN)
Greek stock market (EN)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών (EL)

Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Οικονομική Επιστήμη (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.