Νεανική επιχειρηματικότητα και καινοτομία. Ευκαιρία ή απειλή σε περίοδο οικονομικής κρίσης σε μια χώρα της Ευρωζώνης: η περίπτωση της Ελλάδας.

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
University of Macedonia   

Αποθετήριο :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Νεανική επιχειρηματικότητα και καινοτομία. Ευκαιρία ή απειλή σε περίοδο οικονομικής κρίσης σε μια χώρα της Ευρωζώνης: η περίπτωση της Ελλάδας. (EL)

Βεργίδου, Άννα (EL)

Μπιτζένης, Αριστείδης (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2015-10-17T21:20:47Z
2015 (EL)


Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2015. (EL)
Το ενδιαφέρον τόσο της Ελλάδας όσο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ζήτημα της επιχειρηματικότητας, ειδικά ως προς τη νεανική επιχειρηματικότητα, παρουσιάζεται έντονο τα τελευταία χρόνια που η οικονομική κρίση πλήττει τόσο τον ελλαδικό όσο και τον ευρωπαϊκό χώρο. Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας των νέων κρίνεται ως μείζον παράγοντας προκειμένου τόσο να μειωθούν σε μεγάλο βαθμό τα ποσοστά ανεργίας της νέας γενιάς, όσο και να υπάρξει ενίσχυση και ευημερία σε οικονομικό επίπεδο, ιδιαίτερα στις χώρες που πλήττονται από την οικονομική κρίση. Ακόμη, η νεανική καινοτομική επιχειρηματικότητα στις μέρες μας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον διότι συνάδει με τους ρυθμούς της εποχής μας. Αρκεί να αναλογιστούμε πως η εποχή μας χαρακτηρίζεται ως εποχή καινοτομίας και τεχνολογικών εξελίξεων, όπου η προώθηση και η προτροπή προς τη δημιουργία νέων επιτευγμάτων και δημιουργημάτων τεχνολογικής και καινοτομικής υφής είναι έντονη, συνδράμει κατά ένα μεγάλο μέρος στην επιχειρηματική δράση. Σύμφωνα με έρευνα του Ι.Ο.Β.Ε, η επιχειρηματικότητα αποτελεί διέξοδο για τους νέους ανθρώπους κυρίως, οι οποίοι επιζητούν απεγνωσμένα την οικονομική τους ανεξαρτησία και τον απεγκλωβισμό τους από την οικονομική ανέχεια στην οποία βρίσκονται λόγω κρίσης. Μέσα λοιπόν από τη συμμετοχή στον επιχειρηματικό στίβο, η νέα γενιά έχει τη δυνατότητα να προβάλλει - προωθήσει τις καινοτόμες ιδέες της, μεταβαίνοντας από το στάδιο της αρχικής σύλληψης της ιδέας, στην υλοποίησή της στην πράξη. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή νέων, καινοτόμων προϊόντων ή υπηρεσιών με τη χρήση νέας τεχνολογίας, μιας που οι νέοι ηλικιακά άνθρωποι έχουν έφεση στην κατανόηση και αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας προς όφελος των. Επίσης, τα υψηλά επίπεδα ευφυΐας σε συνδυασμό με τον καινοτομικό τρόπο σκέψης που διακρίνει τα νεαρά ηλικιακά άτομα, συμβάλλει και στην ανάκαμψη υφιστάμενων επιχειρήσεων, πέρα από το παρθενικό επιχειρηματικό ξεκίνημα. Οι εταιρείες λοιπόν αυτές, θα μπορούσαν να ενσωματώσουν ένα μέρος της νέας γενιάς στο εργατικό δυναμικό τους, προκειμένου να κάνουν χρήση των καινοτόμων ιδεών τους με στόχο την αύξηση και περαιτέρω ανάκαμψη των επιχειρήσεών τους. Η παρούσα λοιπόν διπλωματική εργασία, ασχολείται με το θέμα της νεανικής επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, διότι παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της οικονομικής κρίσης στην οποία διέρχεται η χώρα μας τα τελευταία χρόνια. Μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης και εννοιολογικού προσδιορισμού των παραγόντων αυτών, αναλύεται η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, μέσα από μια συγκριτική μελέτη. Καθώς επίσης, μελετάται και διαπιστώνεται κατά πόσο τελικά η οικονομική κρίση αποτελεί ευκαιρία ή όχι στην ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας των νέων. Επιπρόσθετα, γίνεται αναφορά στους τρόπους χρηματοδότησης για έναρξη επιχειρηματικής δράσης, στις πολλαπλές μορφές επιχειρήσεων που υπάρχουν, στην έννοια του επιχειρηματικού σχεδίου σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, μέσω σύνταξης επιχειρηματικού σχεδίου, στις έννοιες επιχειρηματικότητα, καινοτομία, τεχνολογία, επιχειρηματίας και επιχειρηματικές δεξιότητες, καθώς και στους τρόπους κατοχύρωσης καινοτόμων σκέψεων και ιδεών. (EL)
Approved for entry into archive by Παναγιώτα Πατραγκού([email protected]) on 2015-10-17T21:20:47Z (GMT) No. of bitstreams: 2 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ- ΜΠΙΤΖΕΝΗ 2015.pdf: 24698342 bytes, checksum: fe0b7d450ce7183915d03859e6b7a392 (MD5) ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ 2015 ΤΕΛΙΚΟ....pdf: 7927834 bytes, checksum: 17dcfd1b25ffe04b017b171b64a3d186 (MD5) (EN)
Submitted by Vergidou Anna ([email protected]) on 2015-10-17T20:16:45Z No. of bitstreams: 2 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ- ΜΠΙΤΖΕΝΗ 2015.pdf: 24698342 bytes, checksum: fe0b7d450ce7183915d03859e6b7a392 (MD5) ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ 2015 ΤΕΛΙΚΟ....pdf: 7927834 bytes, checksum: 17dcfd1b25ffe04b017b171b64a3d186 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2015-10-17T21:20:47Z (GMT). No. of bitstreams: 2 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗΣ- ΜΠΙΤΖΕΝΗ 2015.pdf: 24698342 bytes, checksum: fe0b7d450ce7183915d03859e6b7a392 (MD5) ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ 2015 ΤΕΛΙΚΟ....pdf: 7927834 bytes, checksum: 17dcfd1b25ffe04b017b171b64a3d186 (MD5) Previous issue date: 2015 (EN)


Επιχειρηματικό σχέδιο (EL)
Επιχειρήσεις (EL)
Οικονομική κρίση (EL)
Πνευματική ιδιοκτησία (EL)
Νεανική επιχειρηματικότητα (EL)
Χρηματοδότηση (EL)
Επιχειρηματικότητα (EL)
Επιχειρηματίας (EL)
Καινοτομία (EL)
Επιχειρηματικές δεξιότητες (EL)
Ευρεσιτεχνία (EL)
Τεχνολογία (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας (EL)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.