Ο προσωπικός αφηγηματικός λόγος σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 10 ετών

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ο προσωπικός αφηγηματικός λόγος σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 10 ετών (EL)

Τσούτη, Λαμπρινή (EL)

Βογινδρούκας, Ιωάννης (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2020-02-10T06:49:01Z
2020 (EL)


Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. (EL)
Η προσωπική αφήγηση αποτελεί μια αναβίωση παρελθόντων γεγονότων, αλλά και μια διαδικασία προετοιμασίας αυτών που έπονται διαπλάθοντας την αυτό-ιδέα του ατόμου. Το πολιτισμικό, μορφωτικό και οικονομικό επίπεδο της οικογένειας φαίνεται να αντανακλώνται στις αφηγήσεις των παιδιών. Η πολυπλοκότητα και η ποικιλομορφία της αφήγησης απαιτούν εξαιρετική χρήση γλωσσικών και γνωστικών δεξιοτήτων, απαραίτητων για την ένταξη και την πορεία των παιδιών στην ακαδημαϊκή τους θητεία. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη των προσωπικών αφηγήσεων των Ελληνοπούλων. Στην έρευνα συμμετείχαν 20 παιδιά, 10 αγόρια και 10 κορίτσια, τυπικής ανάπτυξης, ηλικίας 10 ετών. Τα παιδιά κλήθηκαν να αφηγηθούν 6 γεγονότα από τη ζωή τους. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με στόχο την μελέτη της μικροδομής, της μακροδομής και τη λειτουργία της Αξιολόγησης. Επίσης, διερευνήθηκε η επιρροή των δημογραφικών στοιχείων σε αυτά. Τα αποτελέσματα περιγράφουν τις επιδόσεις των παιδιών στις κλίμακες που χρησιμοποιήθηκαν. Σημαντικό εύρημα αποτελεί ότι μεταξύ των δύο φύλων δεν εντοπίστηκαν διαφορές. Σημειώθηκε, όμως, σημαντική θετική συσχέτιση των επιδόσεων με το επίπεδο μόρφωσης του πατέρα σε πλήθος μεταβλητών και με το οικονομικό επίπεδο της οικογένειας στη χρήση Αξιολογήσεων. Συμπερασματικά, τα ευρήματα φανερώνουν μια τάση των χαρακτηριστικών της προσωπικής αφήγησης των παιδιών αυτής της ηλικίας και τονίζουν την επιρροή του μορφωτικού επιπέδου του πατέρα και του οικονομικού επιπέδου της οικογένειας στον τρόπο ανάπτυξης της αφηγηματικής ικανότητας. (EL)
Made available in DSpace on 2020-02-10T06:49:01Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TsoutiLampriniMsc2020.pdf: 1710480 bytes, checksum: 463a6a42c8317244a9aea189c8b68aa9 (MD5) Previous issue date: 2020 (EN)
Submitted by ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΤΣΟΥΤΗ ([email protected]) on 2020-02-08T19:50:08Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TsoutiLampriniMsc2020.pdf: 1710480 bytes, checksum: 463a6a42c8317244a9aea189c8b68aa9 (MD5) (EN)
Approved for entry into archive by Ελισάβετ Τσανακτσίδου ([email protected]) on 2020-02-10T06:49:01Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) TsoutiLampriniMsc2020.pdf: 1710480 bytes, checksum: 463a6a42c8317244a9aea189c8b68aa9 (MD5) (EN)


Σχολική ηλικία (EL)
Προσωπική αφήγηση (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)