Ανίχνευση της γνώσης των συμπτωμάτων του εγκεφαλικού επεισοδίου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης.

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Ανίχνευση της γνώσης των συμπτωμάτων του εγκεφαλικού επεισοδίου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης. (EL)

Μπουτιόνη, Μαγδαληνή (EL)

Πρώιου, Χαρίκλεια (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2020-11-26T10:14:57Z
2020 (EL)


Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2020. (EL)
Η συγκεκριμένη εργασία έχει ως στόχο να ερευνήσει και να ανιχνεύσει τη γνώση των παιδιών τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης ηλικίας 5-6 ετών, για τα βασικά συμπτώματα των εγκεφαλικών επεισοδίων μέσω ενός σταθμισμένου ερωτηματολογίου κατάλληλα προσαρμοσμένου στις ανάγκες των παιδιών και της ελληνικής πραγματικότητας. Πιο συγκεκριμένα στην παρούσα μελέτη αξιολογήθηκαν 39 παιδιά τυπικής ανάπτυξης και 11 παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης, στα οποία δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο, όπου περιλάμβανε πέντε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, οι οποίες παρουσιάζονται στα παιδιά με τη μορφή εικόνων και σχετικής λεκτικής επεξήγησης. Χορηγήθηκε το συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο για να διασφαλιστεί ότι οι συμμετέχοντες κατανοούν τις ερωτήσεις και τις πιθανές απαντήσεις. Επίσης η διαδικασία αξιολόγησης προσέφερε στα παιδιά μια ευχάριστη εμπειρία μέσω της διαδικασίας ερωτήσεων, απαντήσεων και εικόνων. Η έρευνα διεξήχθη με τη χορήγηση σε παιδιά τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης ενός ερωτηματολογίου, όπου αποτελούνταν από πέντε ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών κατάλληλα διατυπωμένες για παιδιά προσχολικής αγωγής, 5-6 ετών. Οι ερωτήσεις είχαν ως θεματολογία τα βασικά συμπτώματα των εγκεφαλικών επεισοδίων και τι ενέργειες πρέπει να γίνουν αμέσως μόλις αντιληφθούμε ότι κάποιος έχει υποστεί εγκεφαλικό. Παρατηρήθηκε ότι τα παιδιά απαντούσαν στις ερωτήσεις με σχετική ευκολία και συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία της έρευνας. Τα αποτελέσματα της έρευνας επισήμαναν ότι υπάρχει σημαντική διαφορά στη γνώση των συμπτωμάτων των εγκεφαλικών επεισοδίων στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης, συγκριτικά με τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης. Ενδεικτικό αποτελεί ότι κανένα παιδί δεν απάντησε σωστά σε όλες τις ερωτήσεις. (EL)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2020-11-26T10:14:56Z (GMT) No. of bitstreams: 1 BoutioniMagdaliniMsc2020present.pdf: 1278238 bytes, checksum: 691350df2ff7f61229a61b820714e050 (MD5) (EN)
Submitted by ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΜΠΟΥΤΙΟΝΗ ([email protected]) on 2020-11-25T17:19:59Z No. of bitstreams: 1 BoutioniMagdaliniMsc2020present.pdf: 1278238 bytes, checksum: 691350df2ff7f61229a61b820714e050 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2020-11-26T10:14:57Z (GMT). No. of bitstreams: 1 BoutioniMagdaliniMsc2020present.pdf: 1278238 bytes, checksum: 691350df2ff7f61229a61b820714e050 (MD5) Previous issue date: 2020-11-21 (EN)


Εγκεφαλικό επεισόδιο (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες των Διαταραχών της Επικοινωνίας (EL)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)