H λειτουργία του ψηφιακού μάρκετινγκ στον κόσμο του internet of things: ιδιαιτερότητες, νέες τάσεις και εφαρμογές

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



H λειτουργία του ψηφιακού μάρκετινγκ στον κόσμο του internet of things: ιδιαιτερότητες, νέες τάσεις και εφαρμογές (EL)

Κανλής, Μαργαρίτης (EL)

Βλαχοπούλου, Μάρω (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2021
2021-07-12T10:13:53Z


Το IoT επεκτείνει την ιδέα της διασύνδεσης με υπολογιστές σε μια πληθώρα διαφορετικών συσκευών, πολλές εκ των οποίων, ενσωματώνοντας εξελιγμένες δυνατότητες μπορούν να χαρακτηριστούν έξυπνες συσκευές. Όλες αυτές οι συσκευές, μικρές ή μεγαλύτερες, αποτελούν φυσικά αντικείμενα, δηλαδή "πράγματα", τμήματα του ΙοΤ. Αντικείμενα εμπλουτισμένα με υπολογιστικές δυνατότητες και δυνατότητες δικτύωσης. Λόγω του τεράστιου, συνεχώς αυξανόμενου, αριθμού των συσκευών που εμπλέκονται, και ως εκ τούτου, της εντυπωσιακής εξάπλωσης του, το IoT αποτελεί μια πολύ ελκυστική πλατφόρμα για την οικοδόμηση νέων εφαρμογών και υπηρεσιών. Υπ’ αυτή την έννοια, η επέκταση του Διαδικτυακού Μάρκετινγκ στο χώρο του IoT είναι μια ερευνητική περιοχή σχετικά παρθένα, ιδίως όταν λάβουμε υπόψιν την παραδοσιακή αγορά Μάρκετινγκ στο Διαδίκτυο η οποία έχει μέγεθος εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η υιοθέτηση του ΙοΤ από τους καταναλωτές, αλλά και η γρήγορη ανάπτυξη δυνατοτήτων γύρω από αυτό (διαφημιστικές πλατφόρμες, νέες τεχνικές προώθησης με χρήση των συσκευών), αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες κατανοούν, αντιμετωπίζουν και αξιοποιούν τις ανάγκες των πελατών τους. Επί της παρούσης, πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τις δυνατότητες που προσφέρουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατά την ανάπτυξη των στρατηγικών Μάρκετινγκ – και η μαζικότερη υιοθέτηση της νέας γενιάς συσκευών, όπως τα wearables του IoT, θα οδηγήσει σε όλο και μεγαλύτερη (και αποτελεσματικότερη) αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους. Παρά τη συνεχή εξάπλωση των συσκευών ΙοΤ στην αγορά, ακόμη και σήμερα μικρός αριθμός ερευνητών έχει ασχοληθεί με την εις βάθος διερεύνηση της σχέσης ΙοΤ και Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Υφίστανται πολυάριθμες δυνατότητες και προκλήσεις που αξίζει να μελετηθούν, καθώς ο πλήρης αντίκτυπος της ψηφιακής αυτής μετάβασης για το χώρο του Μάρκετινγκ δεν έχει γίνει απόλυτα αισθητός. Υπάρχουν αρκετές επιλογές στον τρόπο με τον οποίο το Ψηφιακό Μάρκετινγκ μπορεί να ενσωματώσει αποτελεσματικά το IoT, αλλά και πώς το ίδιο το IoT αλλάζει το Ψηφιακό Μάρκετινγκ καθιστώντας το πιο ευέλικτο, αποτελεσματικό και λειτουργικό. Η παρούσα διπλωματική φιλοδοξεί να καλύψει εν μέρει αυτό το κενό σε επίπεδο κύρια βιβλιογραφικής ανασκόπησης αναλύοντας τις δυνατότητες που παρουσιάζονται, τις προκλήσεις για την εκτεταμένη εφαρμογή ενός Μάρκετινγκ βασισμένου σε ΙοΤ, δίνοντας παράλληλα ιδιαίτερη έμφαση στους προβληματισμούς που σχετίζονται με την ασφάλεια και προστασία προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Στην εργασία αυτή επιχειρήθηκε η όσο το δυνατόν πληρέστερη παρουσίαση των στοιχείων εκείνων που επηρεάζονται σημαντικά από την έλευση του ΙοΤ και την αυξανόμενη χρήση του στα πλαίσια του Ψηφιακού Μάρκετινγκ. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν αυτή των Webster and Watson (2002) για την ανάπτυξη μιας βιβλιογραφικής ανασκόπησης του σημείου τομής των ΙοΤ και Ψηφιακού Μάρκετινγκ, προκειμένου να βρεθούν οι καταλληλότερες, πρόσφατες πηγές αναφοράς του συγκεκριμένου ερευνητικού πεδίου. Χρησιμοποιήθηκαν τόσο θεωρητικά, βιβλιογραφικά άρθρα, όσο και ερευνητικές εργασίες. Τα συμπεράσματα τόσο από τις θεωρητικές, όσο κι από τις ερευνητικές μελέτες καταγράφονται και αναλύονται στα αντίστοιχα κεφάλαια. Η διπλωματική εργασία αυτή φιλοδοξεί να συμβάλλει στην σύνθεση της πρόσφατης έρευνας και στη σύνθεση των δύο αυτών πεδίων, ανοίγοντας το δρόμο για πιο εξειδικευμένες μελέτες σε συγκεκριμένα υποπεδία. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2021. (EL)
Made available in DSpace on 2021-07-12T10:13:53Z (GMT). No. of bitstreams: 3 license_rdf: 1031 bytes, checksum: 934f4ca17e109e0a05eaeaba504d7ce4 (MD5) KanlisMargaritisMSc2021.pdf: 1100844 bytes, checksum: 09e6d17014d358b65d8e3ed7f7045c60 (MD5) KanlisMargaritisMSc2021present.pdf: 2303847 bytes, checksum: f505d95691789c7b4b6d1e8cfcd3b476 (MD5) Previous issue date: 2021 (EN)
Approved for entry into archive by Ελισάβετ Τσανακτσίδου ([email protected]) on 2021-07-12T10:13:53Z (GMT) No. of bitstreams: 3 license_rdf: 1031 bytes, checksum: 934f4ca17e109e0a05eaeaba504d7ce4 (MD5) KanlisMargaritisMSc2021.pdf: 1100844 bytes, checksum: 09e6d17014d358b65d8e3ed7f7045c60 (MD5) KanlisMargaritisMSc2021present.pdf: 2303847 bytes, checksum: f505d95691789c7b4b6d1e8cfcd3b476 (MD5) (EN)
Submitted by ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΚΑΝΛΗΣ ([email protected]) on 2021-07-08T09:50:42Z No. of bitstreams: 3 license_rdf: 1031 bytes, checksum: 934f4ca17e109e0a05eaeaba504d7ce4 (MD5) KanlisMargaritisMSc2021.pdf: 1100844 bytes, checksum: 09e6d17014d358b65d8e3ed7f7045c60 (MD5) KanlisMargaritisMSc2021present.pdf: 2303847 bytes, checksum: f505d95691789c7b4b6d1e8cfcd3b476 (MD5) (EN)


Internet things (EL)
Privacy (EN)
Digital marketing (EN)
Security (EN)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική (EL)

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)