Επικοινωνία των ατόμων με νοητική αναπηρία και άλλες αισθητηριακές αναπηρίες: μια βιβλιογραφική ανασκόπηση

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Επικοινωνία των ατόμων με νοητική αναπηρία και άλλες αισθητηριακές αναπηρίες: μια βιβλιογραφική ανασκόπηση (EL)

Μπάτζιου, Μαρία (EL)

Καρτασίδου, Λευκοθέα (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2024-12-09T10:01:04Z
2024


Η επικοινωνία αποτελεί βασική πτυχή της κοινωνικής πραγματικότητας και μία από τις σημαντικότερες διαστάσεις της ανθρώπινης φύσης. Ωστόσο τα άτομα με νοητική αναπηρία και αισθητηριακά προβλήματα, πολλές φορές έρχονται αντιμέτωπα με πληθώρα επικοινωνιακών εμποδίων, τα οποία λειτουργούν ανασταλτικά στις αλληλεπιδράσεις τους με το οικογενειακό και το κοινωνικό περιβάλλον. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις επικοινωνιακές δεξιότητες των ατόμων με νοητική αναπηρία και αισθητηριακές αναπηρίες. Η μέθοδος έρευνας που εφαρμόστηκε ήταν ποιοτική και συγκεκριμένα βιβλιογραφική ανασκόπηση. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 14 πρωτογενείς πηγές που συλλέχθηκαν από ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων και είχαν δημοσιευθεί από το 2010 έως το 2023. Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν, πως τα άτομα με νοητική αναπηρία και συννοσηρότητα προβλημάτων όρασης ή ακοής, παρουσιάζουν σημαντικά εμπόδια επικοινωνίας, τα οποία επιτείνονται από τα αισθητηριακά προβλήματα που μπορεί να εκδηλώνουν. Διαπιστώθηκε πως ένα σημαντικό μέρος αυτών των προβλημάτων επιδέχεται βελτίωσης, ακόμη και θεραπεία, συνθήκη που μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη καλυτέρευση του επικοινωνιακού επιπέδου των ατόμων με αναπηρία και κατ’ επέκταση στην κοινωνική ένταξή τους. Επίσης καταδείχθηκε ο σημαίνων ρόλος των φροντιστών, προκειμένου να βοηθήσουν τα άτομα με αναπηρία και αισθητηριακά προβλήματα να βελτιώσουν το επίπεδο επικοινωνίας τους. Συνιστάται η διενέργεια ευρύτερων ερευνών ιδιαίτερα σε επίπεδο εθνικό, καθώς παρατηρείται σημαντικό ερευνητικό κενό, ως προς τη διερεύνηση του εξεταζόμενου αντικείμενου. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. (EL)
Made available in DSpace on 2024-12-09T10:01:04Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 908 bytes, checksum: 0175ea4a2d4caec4bbcc37e300941108 (MD5) BatziouMariaMsc2024.pdf: 669668 bytes, checksum: fd92d7220ad7f225a7cd35d570f8f27b (MD5) Previous issue date: 2024 (EN)
Submitted by ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΤΖΙΟΥ ([email protected]) on 2024-12-08T22:30:06Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 908 bytes, checksum: 0175ea4a2d4caec4bbcc37e300941108 (MD5) BatziouMariaMsc2024.pdf: 669668 bytes, checksum: fd92d7220ad7f225a7cd35d570f8f27b (MD5) (EN)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2024-12-09T10:01:04Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 908 bytes, checksum: 0175ea4a2d4caec4bbcc37e300941108 (MD5) BatziouMariaMsc2024.pdf: 669668 bytes, checksum: fd92d7220ad7f225a7cd35d570f8f27b (MD5) (EN)


Αισθητηριακά προβλήματα (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (EL)

Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.