Η χρήση και τα οφέλη της παιγνιοθεραπείας σε παιδιά και νέους με νοητική αναπηρία: Μία συστηματική ανασκόπηση

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η χρήση και τα οφέλη της παιγνιοθεραπείας σε παιδιά και νέους με νοητική αναπηρία: Μία συστηματική ανασκόπηση (EL)

Τεγουγιάννη, Αναστασία (EL)

Καρτασίδου, Λευκοθέα (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2024
2024-12-11T07:42:55Z


Η παρούσα συστηματική ανασκόπηση αφορά την παιγνιοθεραπεία και τα οφέλη της σε παιδιά και νέους με νοητική αναπηρία. Επιλέχθηκε το συγκεκριμένο θέμα για να διαλευκανθεί η χρησιμότητα της παιγνιοθεραπείας σε αυτή την ομάδα πληθυσμού και να εντοπιστούν τα οφέλη της. Επομένως, σκοπός της παρούσας συστηματικής ανασκόπησης είναι να εμπλουτιστεί η βιβλιογραφία και να αναδειχθούν συνολικά τα αποτελέσματα ερευνών που έχουν υλοποιηθεί σε διεθνές επίπεδο. Από τα αποτελέσματα των ερευνών προκύπτει το γεγονός ότι χρησιμοποιήθηκαν ποικίλες προσεγγίσεις παιγνιοθεραπείας όπου κυριαρχεί η παιδοκεντρική προσέγγιση και η γνωστική – συμπεριφορική. Ακόμα, οι τομείς που εστίασαν οι ερευνητές/ ερευνήτριες συνάδουν κυρίως με την ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων και τον περιορισμό της υπερκινητικής συμπεριφοράς. Τέλος, διακρίνονται τα οφέλη της παιγνιοθεραπέις σε κοινωνικό επίπεδο, όπου περιλαμβάνεται η ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων, η μείωση των υπερκινητικών συμπεριφορών, η προσαρμοστική συμπεριφορά και η αίσθηση επάρκειας και επιτυχίας. Παράλληλα σε γνωστικό επίπεδο ενισχύεται η προσοχή και η λειτουργική μνήμη. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024. (EL)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2024-12-11T07:42:54Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) TegougianniAnastasiaMsc2024.pdf: 561809 bytes, checksum: 36b222a661d7ea9428e85da2d4f59657 (MD5) (EN)
Submitted by ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΕΓΟΥΓΙΑΝΝΗ ([email protected]) on 2024-12-09T18:51:19Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) TegougianniAnastasiaMsc2024.pdf: 561809 bytes, checksum: 36b222a661d7ea9428e85da2d4f59657 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2024-12-11T07:42:55Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5) TegougianniAnastasiaMsc2024.pdf: 561809 bytes, checksum: 36b222a661d7ea9428e85da2d4f59657 (MD5) Previous issue date: 2024-12-09 (EN)


Παιχνίδι (EL)
Παιγνιοθεραπεία (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδική Αγωγή, Εκπαίδευση και Αποκατάσταση (EL)

CC0 1.0 Παγκόσμια (EL)
http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)