Η αξιοποίηση του benchlearning στην ανάπτυξη καλών πρακτικών

Η αξιοποίηση του benchlearning στην ανάπτυξη καλών πρακτικών (EL)
The utilization of benchlearning in the development of best practices (EN)

Σαββίδου, Ελένη (EL)

Γκοτζαμάνη, Αικατερίνη (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2025
2025-02-10T05:30:33Z


Η ελληνική δημόσια διοίκηση, έρχεται αντιμέτωπη καθημερινά με προκλήσεις, που πολλές φορές την καθιστούν αναποτελεσματική, ως προς τις υπηρεσίες που προσφέρει. Τα εργαλεία ποιότητας, μπορούν να προσφέρουν μακροπρόθεσμες λύσεις σε αυτές τις προκλήσεις και να δημιουργήσουν καινοτόμους οργανισμούς. Ένα τέτοιο εργαλείο θεωρείται και η συγκριτική μάθηση (benchlearning), η οποία συνδέεται στενά και με άλλα εργαλεία, όπως τη συγκριτική προτυποποίηση (benchmarking), το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης (ΚΠΑ), αλλά και την οργανωσιακή μάθηση. Μέσω της βιβλιογραφίας, διαπιστώνεται η σύνδεση της διαδικασίας ανάπτυξης καλών πρακτικών με την συγκριτική μάθηση, όπως και με άλλα εργαλεία ποιότητας. Τέτοιες διαδικασίες και τεχνικές, μπορούν να προσφέρουν θετικά αποτελέσματα, σε ατομικό, ομαδικό και οργανωσιακό επίπεδο, καθώς συμβάλλουν στην ενίσχυση της ποιότητας και τη βελτίωση της απόδοσης των φορέων. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων, σχετικά με την αξιοποίηση του benchlearning, στην ανάπτυξη καλών πρακτικών στην ελληνική δημόσια διοίκηση. Από την έρευνα που πραγματοποιήθηκε για τη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία, έγινε φανερό πώς, η ανάπτυξη καλών πρακτικών σε διάφορες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα, στοχεύει κυρίως στην εξασφάλιση καλύτερης καθημερινότητας και ποιοτικότερης ζωής για όλους. Η απλούστευση των διαδικασιών για τη διευκόλυνση των εργαζομένων, καθώς και η καλύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη, είναι κάποια παραδείγματα. Επιπλέον, στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι υπεύθυνοι επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν μία ήδη υπάρχουσα καλή πρακτική και να τη προσαρμόσουν στις ανάγκες των οργανισμών τους, ενώ η προσπάθεια ενασχόλησης τους με τις καλές πρακτικές, τους οδήγησε στο συμπέρασμα πώς, η ύπαρξη θεσμοθετημένης ομάδας ανάπτυξης καλών πρακτικών, οι τρέχουσες δομές και η υπάρχουσα κουλτούρα μπορούν να επηρεάσουν τη συγκεκριμένη διαδικασία, καθώς και ότι οι αξιολογήσεις κατέχουν κυρίαρχο ρόλο στη σωστή υλοποίηση αυτών. Η συγκεκριμένη διπλωματική, συμβάλλει, τόσο στον εμπλουτισμό της σχετικής βιβλιογραφίας και των ερευνών που έχουν πραγματοποιηθεί έως τώρα διεθνώς, όσο και στην υποστήριξη των στελεχών της ελληνικής δημόσιας διοίκησης, να λάβουν βέλτιστες αποφάσεις, για την οργάνωση και τη διαχείριση των ομάδων ανάπτυξης καλών πρακτικών και για τη ενίσχυση της καινοτομίας του οργανισμού. (EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025. (EL)
Approved for entry into archive by ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΧΑΝΤΑΒΑΡΙΔΟΥ ([email protected]) on 2025-02-10T05:30:32Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) SavvidouEleniMsc2025.pdf: 936872 bytes, checksum: f7b2f69ba2773a4bc543e71b4f8a11c2 (MD5) (EN)
Submitted by ΕΛΕΝΗ ΣΑΒΒΙΔΟΥ ([email protected]) on 2025-02-07T14:00:38Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) SavvidouEleniMsc2025.pdf: 936872 bytes, checksum: f7b2f69ba2773a4bc543e71b4f8a11c2 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2025-02-10T05:30:33Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) SavvidouEleniMsc2025.pdf: 936872 bytes, checksum: f7b2f69ba2773a4bc543e71b4f8a11c2 (MD5) Previous issue date: 2025-01 (EN)


Συγκριτική μάθηση (EL)
Ελληνική δημόσια διοίκηση (EL)
Καλές πρακτικές (EL)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)