Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2024.
(EL)
H εργασία διαρθρώνεται σε τέσσερα μέρη: Το πρώτο μέρος αποτελείται από μια
σύντομη μελέτη της ιστορίας του τρίο με κλαρινέτο, βιολί και πιάνο και του ρεπερτορίου
του και στη συνέχεια μια επισκόπηση της εθνομουσικολογικής έρευνας και ταυτότητας
του Béla Bartók. Στο δεύτερος μέρος ακολουθεί η μορφολογική, αρμονική καθώς και η
ανάλυση των ρυθμικών στοιχείων του έργου. Σε κάθε βήμα υπογραμμίζονται κι
εξετάζονται τα λαϊκά στοιχεία-αναφορές στις μουσικές παραδόσεις που μελέτησε ο
συνθέτης. Tο τρίτο μέρος αφορά στις ερμηνευτικές προσεγγίσεις του. Τέσσερις
δισκογραφημένες εκτελέσεις από τα μέσα του 20ου αιώνα κι έπειτα,
συμπεριλαμβανομένης και της αυθεντικής ηχογράφησης του Contrasts το 1940 από τους
Bartók, Goodman και Szigeti, αξιολογούνται και συγκρίνονται, κυρίως ως προς το
αντιθετικό πρίσμα λόγιας- δημοτικής μουσικής. Τέλος, στα συμπεράσματα της
παραπάνω διαδικασίας, καταγράφονται οι λόγοι για τους οποίους τα εθνομουσικολογικά
στοιχεία του Contrasts δεν είναι αυτά που διαμορφώνουν τις κύριες διαφορές των
ερμηνειών του έργου, αλλά και ποιοί άλλοι παράγοντες τις συνιστούν.
(EL)
Approved for entry into archive by ΣΟΦΙΑ ΒΟΖΑΝΑ (
[email protected]) on 2025-02-14T07:09:09Z (GMT) No. of bitstreams: 2
license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5)
PavlakiStylianiMsc2025.pdf: 900480 bytes, checksum: 4b3eb443c561e2b07f26079f458bc379 (MD5)
(EN)
Submitted by ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΠΑΥΛΑΚΗ (
[email protected]) on 2025-02-13T21:49:45Z
No. of bitstreams: 2
license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5)
PavlakiStylianiMsc2025.pdf: 900480 bytes, checksum: 4b3eb443c561e2b07f26079f458bc379 (MD5)
(EN)
Made available in DSpace on 2025-02-14T07:09:10Z (GMT). No. of bitstreams: 2
license_rdf: 701 bytes, checksum: 42fd4ad1e89814f5e4a476b409eb708c (MD5)
PavlakiStylianiMsc2025.pdf: 900480 bytes, checksum: 4b3eb443c561e2b07f26079f458bc379 (MD5)
Previous issue date: 2024-09-20
(EN)