Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τον ρόλο του πράσινου μάρκετινγκ και την σχέση του με την αειφόρο ανάπτυξη στην Ελλάδα, με ιδιαίτερη εστίαση στις αντιλήψεις, τις γνώσεις και τις καταναλωτικές συμπεριφορές δύο γενεών: της Γενιάς Χ (1965-1980) και της Γενιάς Ζ (1996-2012). Μέσα από συγκριτική ανάλυση, η μελέτη στοχεύει να κατανοήσει τις διαφορές και τις ομοιότητες μεταξύ των δύο γενεών, αναδεικνύοντας προκλήσεις και ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις που επιδιώκουν να προωθήσουν βιώσιμες στρατηγικές μάρκετινγκ. Η έρευνα περιλαμβάνει έξι κύρια κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο, γίνεται εισαγωγή στο μάρκετινγκ, παρουσιάζοντας τη θεωρητική του βάση, τις στρατηγικές και τη σύνδεσή του με την επιχειρηματική επιτυχία. Το δεύτερο κεφάλαιο εστιάζει στο πράσινο μάρκετινγκ και την αλληλεπίδραση του με την αειφόρο ανάπτυξη. Εξετάζονται πράσινες στρατηγικές και πρακτικές, καθώς και η συμπεριφορά των πράσινων καταναλωτών. Στο τρίτο κεφάλαιο, περιγράφονται τα χαρακτηριστικά των Γενεών Χ και Ζ, οι βασικές τους αξίες και η σχέση τους με το πράσινο μάρκετινγκ. Το τέταρτο και το πέμπτο κεφάλαιο καλύπτουν την εμπειρική έρευνα, η οποία διεξήχθη μέσω ερωτηματολογίου στις ηλικιακές ομάδες 12-28 ετών και 44-59 ετών. Τα ευρήματα προσφέρουν σημαντικές πληροφορίες για τη στάση των δύο γενεών απέναντι στη βιωσιμότητα και το πράσινο μάρκετινγκ. Με βάση τα αποτελέσματα, προκύπτει ότι η Γενιά Χ εμφανίζει μεγαλύτερη ενημέρωση και πιο συνειδητή αγοραστική συμπεριφορά, ενώ η Γενιά Ζ δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην πρόθεση για αλλαγή και στις αντιλήψεις γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα. Παρά τις διαφορές, και οι δύο γενιές παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τη βιωσιμότητα, με τη Γενιά Χ να υιοθετεί πρακτικές όπως η ανακύκλωση και τη Γενιά Ζ να δείχνει αυξημένη ευαισθησία σε παγκόσμια περιβαλλοντικά θέματα. Η μελέτη καταλήγει σε χρήσιμα συμπεράσματα για την ενίσχυση του πράσινου μάρκετινγκ στην ελληνική αγορά. Υπογραμμίζεται η ανάγκη για στοχευμένες στρατηγικές που λαμβάνουν υπόψη τις διαφορετικές προτιμήσεις των γενεών. Επιπλέον, προτείνονται τρόποι με τους οποίους οι επιχειρήσεις μπορούν να προσαρμόσουν την επικοινωνιακή τους πολιτική, ώστε να ενισχύσουν τη βιωσιμότητα και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, συμβάλλοντας παράλληλα στη συνολική αειφόρο ανάπτυξη.
(EL)
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025.
(EL)
Submitted by ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΨΑΛΗΣ (
[email protected]) on 2025-02-19T11:47:00Z
No. of bitstreams: 3
license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5)
KapsalisKonstantinosMsc2025.pdf: 1806169 bytes, checksum: ecd5ec1adfd3d8e43f45f3b5be11517d (MD5)
KapsalisKonstantinosMsc2025.zip: 1571524 bytes, checksum: 7ab900be80362c3991e208f7f162c330 (MD5)
(EN)
Made available in DSpace on 2025-02-19T13:06:42Z (GMT). No. of bitstreams: 3
license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5)
KapsalisKonstantinosMsc2025.pdf: 1806169 bytes, checksum: ecd5ec1adfd3d8e43f45f3b5be11517d (MD5)
KapsalisKonstantinosMsc2025.zip: 1571524 bytes, checksum: 7ab900be80362c3991e208f7f162c330 (MD5)
Previous issue date: 2025-02
(EN)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά (
[email protected]) on 2025-02-19T13:06:42Z (GMT) No. of bitstreams: 3
license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5)
KapsalisKonstantinosMsc2025.pdf: 1806169 bytes, checksum: ecd5ec1adfd3d8e43f45f3b5be11517d (MD5)
KapsalisKonstantinosMsc2025.zip: 1571524 bytes, checksum: 7ab900be80362c3991e208f7f162c330 (MD5)
(EN)