Διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη πρόθεση χρήσης των chatbots στην εκπαίδευση: ποσοτική έρευνα σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας

This item is provided by the institution :
University of Macedonia   

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν τη πρόθεση χρήσης των chatbots στην εκπαίδευση: ποσοτική έρευνα σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας (EL)

Παλτσόγλου, Βασιλική (EL)

Ζαφειρόπουλος, Κωνσταντίνος (EL)

Electronic Thesis or Dissertation (EN)
Text (EN)

2025-03-10T08:20:24Z
2025


Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2025. (EL)
Η ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση γνωρίζει ραγδαία ανάπτυξη, με τα chatbots να αναδεικνύονται ως καινοτόμα εργαλεία υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεση των εκπαιδευτικών να ενσωματώσουν τα chatbots στη διδακτική διαδικασία. Στη μελέτη αξιοποιήθηκε το θεωρητικό πλαίσιο του UTAUT, εστιάζοντας στις μεταβλητές της Προσδοκώμενης Απόδοσης, της Προσδοκώμενης Προσπάθειας και της Κοινωνικής Επιρροής. Παράλληλα, εξετάστηκαν και οι παράγοντες της Προσωπικής Καινοτομικότητας, του Εκλαμβανόμενου Κινδύνου και της Προηγούμενης Εμπειρίας με την ΤΝ. Η έρευνα διεξήχθη με ποσοτική μεθοδολογία, χρησιμοποιώντας ερωτηματολόγιο με κλίμακα Likert, και συμμετείχαν 241 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από όλη την Ελλάδα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Πρόθεση Χρήσης των chatbots επηρεάζεται κυρίως από την Προσδοκώμενη Απόδοση, η οποία αναδείχθηκε ως ο σημαντικότερος παράγοντας. Η Προηγούμενη Εμπειρία με την ΤΝ είχε επίσης ισχυρή επίδραση, ενώ η Προσδοκώμενη Προσπάθεια, η Κοινωνική Επιρροή και ο Εκλαμβανόμενος Κίνδυνος παρουσίασαν παρόμοια επίπεδα επιρροής. Αντίθετα, η Προσωπική Καινοτομικότητα δεν επηρέασε άμεσα την Πρόθεση Χρήσης, αλλά συνδέθηκε θετικά με την Προσδοκώμενη Απόδοση και την Προσδοκώμενη Προσπάθεια. Όσον αφορά τα δημογραφικά χαρακτηριστικά, το φύλο δεν αποτέλεσε στατιστικά σημαντικός παράγοντας επιρροής. Ωστόσο, η ηλικία βρέθηκε να επηρεάζει την Προσδοκώμενη Προσπάθεια και το ακαδημαϊκό επίπεδο συνδέθηκε με την Προσωπική Καινοτομικότητα και την Προηγούμενη Εμπειρία με την ΤΝ. (EL)
Approved for entry into archive by Κυριακή Μπαλτά ([email protected]) on 2025-03-10T08:20:24Z (GMT) No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) PaltsoglouVasilikiMsc2025.pdf: 2264614 bytes, checksum: 61f14fd572f6e4cedc4c6a456120dd86 (MD5) (EN)
Made available in DSpace on 2025-03-10T08:20:24Z (GMT). No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) PaltsoglouVasilikiMsc2025.pdf: 2264614 bytes, checksum: 61f14fd572f6e4cedc4c6a456120dd86 (MD5) Previous issue date: 2025-03-05 (EN)
Submitted by ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΠΑΛΤΣΟΓΛΟΥ ([email protected]) on 2025-03-05T21:33:50Z No. of bitstreams: 2 license_rdf: 805 bytes, checksum: 4460e5956bc1d1639be9ae6146a50347 (MD5) PaltsoglouVasilikiMsc2025.pdf: 2264614 bytes, checksum: 61f14fd572f6e4cedc4c6a456120dd86 (MD5) (EN)


Πρωτοβάθμια εκπαίδευση (EL)
Προηγούμενη εμπειρία με την τεχνητή νοημοσύνη (EL)
Προσωπική Καινοτομικότητα (EL)
Εκλαμβανόμενος κίνδυνος (EL)
UTAUT (EN)

Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (EL)

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Επιστήμες της Εκπαίδευσης και της Δια Βίου Μάθησης (EL)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές (EL)
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)