Η συναισθηματική νοημοσύνη και η προσωπικότητα των μελλοντικών επαγγελματιών ειδικής αγωγής.

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2012 (EN)

Η συναισθηματική νοημοσύνη και η προσωπικότητα των μελλοντικών επαγγελματιών ειδικής αγωγής.

Γούλα, Ζωή

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Σίμος, Γρηγόρης

Η παρούσα έρευνα είχε ως στόχο τη μελέτη της συναισθηματικής νοημοσύνης και της προσωπικότητας των φοιτητών ειδικής αγωγής σε σύγκριση με τους φοιτητές άλλων τμημάτων όπως πληροφορική και οικονομικά. Το δείγμα αποτέλεσαν 185 φοιτητές του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την «Ειδική Αγωγή» και 176 φοιτητές άλλων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Θεσσαλονίκης. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκαν: α, το ερωτηματολόγιο αυτοαναφορών Wong & Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS) που μετρά τη συναισθηματική νοημοσύνη και το Big Five Inventory 10 (BFI-10) για τη μέτρηση των πέντε μεγάλων παραγόντων της προσωπικότητας. Βασικό κίνητρο για την παρούσα έρευνα ήταν να εξακριβωθεί αν οι φοιτητές που επιλέγουν κατεύθυνση ειδική αγωγή και θα ασχοληθούν μελλοντικά με ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως τα άτομα με ειδικές ανάγκες, διαφέρουν από τους φοιτητές των υπολοίπων τμημάτων, όσον αφορά στην ευαισθητοποίηση τους προς τον συνάνθρωπο, μέσα από τα πρίσματα της συναισθηματικής τους νοημοσύνης και της προσωπικότητας τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν διαφορές ως προς την ηλικία και το φύλο. Με τους άντρες να παρουσιάζουν καλύτερη ρύθμιση συναισθημάτων και μικρότερα επίπεδα νευρωτισμού. Επίσης, η ηλικία των φοιτητών ειδικής αγωγής συσχετίστηκε θετικά με τις περισσότερες υποκατηγορίες της κλίμακας της συναισθηματικής νοημοσύνης, σε αντίθεση με τους φοιτητές των υπολοίπων τμημάτων που η ηλικία συσχετίστηκε αρνητικά με μία από τις υποκατηγορίες του ίδιου ερωτηματολογίου. Ωστόσο η παρούσα έρευνα έχει και κάποιους περιορισμούς που αφορούν την αξιοπιστία των ερωτηματολογίων που χρησιμοποιήθηκαν και τη μεθοδολογία της έρευνας. Η χαμηλή αξιοπιστία του ερωτηματολογίου (BFI-10), μας επέτρεψε να χρησιμοποιήσουμε μόνο την υποκατηγορία του νευρωτισμού. Τέλος, το ερωτηματολόγιο της συναισθηματικής νοημοσύνης που χρησιμοποιήθηκε είναι ερωτηματολόγιο αυτοαναφορών, που σημαίνει ότι δεν αξιολογεί με βάση αντικειμενικά διατυπωμένα κριτήρια. Τέλος, πρόκειται για ένα ερωτηματολόγιο που είναι κατάλληλο για εργασιακά περιβάλλοντα.
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Προσωπικότητα
Φοιτητές ειδικής αγωγής
Συναισθηματική νοημοσύνη


Greek

2012
2012-11-06T13:23:40Z


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)