Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της παρούσης εργασίας βρίσκεται η δημιουργική λογιστική και ειδικότερα η «διαχείριση κερδών». Αρχικά παρουσιάζονται οι κύριες κατηγορίες διαχείρισης κερδών που συναντάμε καθώς και τα κίνητρα που μπορεί να ωθήσουν μια επιχείρηση στην εφαρμογή διαχείρισης κερδών. Στη συνέχεια αναλύονται τα βασικά εργαλεία και οι τεχνικές που μπορεί να χρησιμοποιήσει μια επιχείρηση προς αυτή την κατεύθυνση. Παράλληλα, παραθέτονται οι μέθοδοι ανίχνευσης των παραπάνω τεχνικών οι οποίοι είναι διαθέσιμοι προς όλους τους ενδιαφερόμενους (επενδυτές, ρυθμιστικές αρχές). Τέλος, το ενδιαφέρον της παρούσης μελέτης εστιάζει στην κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα αναφορικά με την διαχείριση κερδών καθώς και στο πως η διαχείριση κερδών επηρεάζεται από συνθήκες οικονομικής κρίσης.