Πρόγραμμα εργασίας «Εκπαίδευση και κατάρτιση 2020» της Ε.Ε.: στρατηγικές δια βίου μάθησης, στόχοι, πρόοδος στους δείκτες συγκριτικής αξιολόγησης (benchmarking).

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Psepheda - Digital Library and Institutional Repository
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2015 (EN)

Πρόγραμμα εργασίας «Εκπαίδευση και κατάρτιση 2020» της Ε.Ε.: στρατηγικές δια βίου μάθησης, στόχοι, πρόοδος στους δείκτες συγκριτικής αξιολόγησης (benchmarking).

Κασαπίδου, Ειρήνη Χρυσοβαλάντου

Παπαδόπουλος, Ιωάννης
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας

Η παρούσα εργασία εστιάζει στο νέο στρατηγικό πλαίσιο για την ευρωπαϊκή συνεργασία στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, το οποίο βασίζεται στο πρόγραμμα εργασίας «Εκπαίδευση και Κατάρτιση 2020» και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων της στρατηγικής «Ευρώπη 2020» για έξυπνη, βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη, ιδίως παρέχοντας στους πολίτες τις δεξιότητες και τα προσόντα που χρειάζονται η ευρωπαϊκή οικονομία και η ευρωπαϊκή κοινωνία για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και καινοτόμοι, αλλά και προάγοντας την κοινωνική συνοχή και ένταξη. Στο πρώτο κεφάλαιο, η εργασία περιλαμβάνει αρχικά γενικούς ορισμούς γύρω από την εκπαίδευση, την δια βίου εκπαίδευση και τις δεξιότητες, κάνοντας κριτική ανασκόπηση της βιβλιογραφίας γύρω από το θέμα της εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται περιγραφή του προγράμματος εργασίας «Εκπαίδευση και Κατάρτιση 2020» και των στρατηγικών του στόχων, τονίζοντας τη συμβολή τους στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης καθώς και στην επίτευξη των στόχων της Στρατηγικής «Ευρώπη 2020». Ειδικότερα εστιάζουμε στον πρώτο στρατηγικό στόχο (υλοποίηση της δια βίου μάθησης και της κινητικότητας) δίνοντας έμφαση στις στρατηγικές δια βίου μάθησης, την εκπόνηση εθνικών πλαισίων προσόντων συνδεδεμένων με το ευρωπαϊκό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων και τη στρατηγική κινητικότητας με σκοπό τη βελτίωση προοπτικών απασχόλησης των νέων. Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μια συγκριτική αξιολόγηση της προόδου στην υλοποίηση του πρώτου στόχου της στρατηγικής «Ευρώπη και Κατάρτιση 2020» μεταξύ Ελλάδας και Βελγίου. Ο λόγος που επιλέγεται το Βέλγιο ως χώρα σύγκρισης είναι το γεγονός ότι πρόκειται για μια χώρα ίδιας περίπου κλίμακας μεγέθους με την Ελλάδα και επιπλέον, λόγω της συχνής μου παρουσίας εκεί και της γνώσης μου της γαλλικής γλώσσας, ήταν πιο εύκολο για μένα να αντλήσω πληροφορίες.
Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.

Electronic Thesis or Dissertation
Text

Κατάρτιση
Εκπαίδευση


Greek

2013
2015-02-05T15:20:15Z


Πανεπιστήμιο Μακεδονίας




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)