Πρόσληψη του σχολικού εκφοβισμού στην Κύπρο ως προς την εμπλοκή του μαθητικού πληθυσμού

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Πρόσληψη του σχολικού εκφοβισμού στην Κύπρο ως προς την εμπλοκή του μαθητικού πληθυσμού (EL)
Bullying in Cyprus: Perceptions regarding the pupils’ involvement (EN)

Dimitriou, Stefani
Madoglou, Anna

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2020-10-15


Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου στην Κύπρο ως προς το σχολικό εκφοβισμό και η ανάδειξη των διαφορών σύμφωνα με την ηλικία, το φύλο και την εμπλοκή. Στην έρευνα συμμετείχαν 514 μαθητές/τριες ηλικίας 13 και 16 ετών, οι οποίοι απάντησαν σε κλειστό ερωτηματολόγιο. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι γυναίκες είναι πιο αρνητικές απέναντι στον εκφοβισμό απ’ ό,τι οι άνδρες. Οι μαθητές/τριες ηλικίας 13 ετών επιδεικνύουν φόβο απέναντι στο θύτη και θεωρούν αναγκαία την τιμωρία του, ενώ επισημαίνουν παράλληλα ότι το θύμα προκαλεί το θύτη, ενώ οι μαθητές/τριες ηλικίας 16 ετών υποστηρίζουν περισσότερο ότι οι θύτες βλάπτουν τα θύματα. επίσης, τα θύματα, τα θύματα/μάρτυρες, οιμάρτυρες και οι μη εμπλεκόμενοι δείχνουν φόβο απέναντι στο θύτη, επιζητούν την τιμωρία του και τάσσονται υπέρ των αδύναμων θυμάτων. Αντίθετα, οι κατηγορίες που εμπεριέχουν τους θύτες δεν δείχνουν φόβο απέναντι στο θύτη, δε συμφωνούν με την τιμωρία του και δε θεωρούν ότι βλάπτουν τα θύματα. (EL)
The aim of this study was to investigate the perceptions of bullying among secondary and high school pupils in Cyprus and to present the differences according to age, gender and involvement. The survey involved 514 pupils aged between 13 and 16 years who answered a self-reported closed questionnaire. According to the findings, girls are more negative about bullying than boys. Only pupils aged 13 show fear of the bully and feel a need for his/her punishment but they also point out that the victim may provoke the bully; meanwhile pupils aged 16 are more supportive of the idea that the bully harms the victims. In addition the victims, the victims/witnesses, the witnesses and those pupils who are not involved demonstrate fear of the bully, seek his/her punishment and are supportive of the weak victims. In contrast, those in the bullies’ category show no fear of the bully, do not agree with punishment and do not consider the victims to have been harmed. (EN)


Σχολικός εκφοβισμός (EL)
μάρτυρας). (EL)
Αντιλήψεις (EL)
θύτης (EL)
εμπλοκή (θύμα (EL)
Involvement (victim (EN)
School bullying (EN)
Perceptions (EN)
witness) (EN)
bully (EN)

Αγγλική γλώσσα

Hellenic Psychological Society (EN)


2732-6640
1106-5737
Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας; Τόμ. 21 Αρ. 2 (2014); 113-129 (EL)
Psychology: the Journal of the Hellenic Psychological Society; Vol. 21 No. 2 (2014); 113-129 (EN)

Copyright (c) 2020 Anna Madoglou, Stefani Dimitriou (EN)
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.