H αναβλητικότητα σπουδών, η οποία χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στον τομέα της αυτορρύθμισης, με της μορφή της καθυστέρησης στην έναρξη ή στην ολοκλήρωση ακαδημαϊκών έργων (Ferrari, 2010) είναι πολύ συχνή στους φοιτητές.Mια από τις πιο διαδεδομένες κλίμακες μέτρησης της αναβλητικότητας είναι η Κλίμακα Αξιολόγησης της Αναβλητικότητας σε Φοιτητές (Procrastination Assessment Scale Students, Solomon& Rotblum, 1984). Παρόλα αυτά υπάρχουν λίγες έρευνες οι οποίες μελετούν την παραγοντική της δομή χρησιμοποιώντας επιβεβαιωτική ανάλυση παραγόντων. Επιπλέον, οι ελληνικές έρευνες σχετικές με την αναβλητικότητα σπουδών είναι επίσης πολύ λίγες. Η παρούσα έρευνα μελέτησε την αναβλητικότητα σπουδών καθώς και την παραγοντική δομή της κλίμακας PASS σε 865 Έλληνες φοιτητές. Τα αποτελέσματα της επιβεβαιωτικής ανάλυσης παραγόντων επιβεβαίωσαν το μονοπαραγοντικό μοντέλο. Βρέθηκε επίσης ότι το 40.5% των φοιτητών ήταν πολύ αναβλητικοί, κυρίως ως προς την μελέτη των εξετάσεων, την συγγραφή εργασιών και την παρακολούθηση μαθημάτων. Οι λόγοι για τους οποίους οι φοιτητές ανέβαλλαν ήταν «ο φόβος της αποτυχίας», «η απέχθεια καθήκοντος», «ο φόβος της επιτυχίας/ επιρροή συνομιλήκων» και «η δυσκολία διεκδίκησης/διαχείρισης του χρόνου». Δεν βρέθηκαν μεγάλες ηλικιακές ή διαφυλικές διαφορές ως προς την αναβλητικότητα σπουδών. Τέλος, οι περισσότεροι φοιτητές επιθυμούσαν να συμμετάσχουν σε ένα μελλοντικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση της αναβλητικότητας. Τα ευρήματα αυξάνουν την οικολογική εγκυρότητα της τρέχουσας βιβλιογραφίας και θα μπορούσαν να είναι δυνητικώς χρήσιμα για τους συμβούλους και τους ερευνητές.
(EL)
Αcademic procrastination, characterized by self-regulation difficulties in delaying the start or completion of academic tasks (Ferrari, 2010), is widespread among university students. One of the most widely used measures of academic procrastination is Procrastination Assessment Scale Students (PASS, Solomon &Rotblum, 1984). However, there is adearth of research investigating its factorial structure using confirmatory factor analysis. Greek studies on academic procrastination are also scarce. The present study investigated academic procrastination among Greek university students (n = 865),as well as the factorial structure of PΑSS. Results from a CFA supported a one factor solution. Moreover, 40.5% of students were characterized as frequent procrastinators, towards reading for the exams, writing essays or attending classes. The reasons students gave for procrastinating were “fear of failure”, “task aversion”, “fear of success /peer pressure” and “lack of assertiveness/ time management skills”. No major, age, or gender differences in academic procrastination were detected. Finally, most students wished to participate in a future anti-procrastination program. Findings increase the ecological validity of current literature and could be potentially useful for counselors and researchers
(EN)