Intellectual disability and mothers' stressors: A Greek Paradigm

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Nοητική ανεπάρκεια και στρες των μητέρων: Το παράδειγμα της Ελλάδας (EL)
Intellectual disability and mothers' stressors: A Greek Paradigm (EN)

Μιχαλοπούλου, Λητώ - Ελένη
Μενεξές, Γεώργιος
Τζουριάδου, Μαρία
Γκέκα, Μαρία
Βουγιούκας, Κωνσταντίνος

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2017-12-15


Έρευνες έχουν δείξει ότι οι γονείς παιδιών με νοητική ανεπάρκεια διακρίνονται από υψηλότερα επίπεδα άγχους σε σχέση με γονείς παιδιών τυπικής ανάπτυξης. Tρεις κύριες περιοχές πηγής γονεϊκού άγχους περιλαμβάνουν τη συννοσηρότητα της κατάστασης του παιδιού, τα γονεϊκά χαρακτηριστικά και τις καταστάσεις ζωής των γονέων. Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των αντιλήψεων ελληνίδων μητέρων για τα χαρακτηριστικά των παιδιών τους με νοητική ανεπάρκεια και των συνθηκών της ζωής τους ως στρεσογόνους παράγοντες. η έρευνα διεξήχθη στη ρόδο. στην έρευνα συμμετείχαν πενήντα εννέα μητέρες με παιδιά που είχαν διαγνωσθεί με μέτρια νοητική ανεπάρκεια με και χωρίς συννοσηρότητα. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν συνεντεύξεις. Κύρια ευρήματα της έρευνας ήταν ότι το στρες ποικίλλει μεταξύ των μητέρων των παιδιών με νοητική ανεπάρκεια και ότι η συννοσηρότητα των παιδιών με νοητική ανεπάρκεια φαίνεται να είναι ο πιο σημαντικός στρεσογόνος παράγοντας για τις μητέρες. η υποστήριξη της οικογένειας θα πρέπει να βασίζεται στο μοντέλο εταιρικής σχέσης-ενδυνάμωσης. περαιτέρω έρευνα σχετικά με τις ανάγκες της οικογένειας των παιδιών με νοητική ανεπάρκεια είναι απαραίτητη στην ελλάδα, έτσι ώστε τα παιδιά να έχουν υποστήριξη σε όλη τη διάρκεια της ζωής τους. (EL)
Ongoing research has demonstrated higher levels of stress for parents of children with intellectual disabilities than in parents of typically developed children. Three major source domains of parental stress include comorbid conditions, parental characteristics and parents’ life situations. The aim of this study was the investigation of Greek mothers’perceptions of the characteristics of their intellectually disabled children and their life situations as stressors. The research was carried out in Rhodes, Greece. The study sample consisted of fifty-nine mothers ofchildren diagnosed with moderate intellectual disabilities with and without comorbid conditions. Interviews were used to collect the data. Main findings were that stress varies among mothers of children with intellectual disabilities and that children comorbid conditions appear to be the most important maternal stress factor. Family support should be based on the partnership-empowerment model. Further research on family needs of children with intellectual disabilities is needed in Greece, so that children find partnership and support throughout their lives. (EN)


Μέτρια νοητική ανεπάρκεια (EL)
στρες μητέρων (EL)
συννοσηρότητα (EL)
Οικογενειακή ενδυνάμωση (EL)
Mothers’ stressors (EN)
Family support (EN)
Moderate intellectual disabilities (EN)
comorbid conditions (EN)

English

Hellenic Psychological Society (EN)


2732-6640
1106-5737
Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας; Τόμ. 21 Αρ. 4 (2014); 421-436 (EL)
Psychology: the Journal of the Hellenic Psychological Society; Vol. 21 No. 4 (2014); 421-436 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
Copyright (c) 2017 Κωνσταντίνος Βουγιούκας, Μαρία Τζουριάδου, Γεώργιος Μενεξές, Μαρία Γκέκα, Λητώ - Ελένη Μιχαλοπούλου (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)