The efficacy of social skills training for individuals with schizophrenia

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης στις κοινωνικές δεξιότητες σε άτομα με σχιζοφρένεια (EL)
The efficacy of social skills training for individuals with schizophrenia (EN)

Οικονόμου, Μαρίνα
Κατσαμάγκος, Αντώνης
Ντούσια, Παρασκευή

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

2020-10-15


Δέκα άτομα με σχιζοφρένεια και δύο με σχιζοσυναισθηματική διαταραχή συμμετείχαν σε μια ομάδα εκπαίδευσης κοινωνικών δεξιοτήτων. Η δομημένη παρέμβαση συμπεριέλαβε δεξιότητες συζήτησης, επικοινωνίας και επίλυσης προβλημάτων με στόχο τη δημιουργία διαπροσωπικών σχέσεων. Η εκπαίδευση έγινε σε συνδυασμό με τη διαχείριση περιστατικών από πρόσωπα αναφοράς και πραγματοποιήθηκε δύο φορές την εβδομάδα για 5 μήνες, με την κάθε συνεδρία να διαρκεί μία ώρα. Για την αξιολόγηση της παρέμβασης χρησιμοποιήθηκαν 2 υποκλίμακες (Κοινωνικής Επαφής και Επικοινωνίας) από το ερωτηματολόγιο Δεξιοτήτων Ζωής, το ερωτηματολόγιο Ποιότητας Ζωής και η Υποκλίμακα Αυτοαποτελεσματικότητας / Αυτοεκτίμησης από την Κλίμακα Ενδυνάμωσης. Με βάση αυτά εκτιμήθηκαν αντίστοιχα, η κοινωνική λειτουργικότητα, η κοινοτική λειτουργικότητα και η αίσθηση της αυτοαποτελεσματικότητας των ασθενών. Πραγματοποιήθηκαν δύο μετρήσεις, μια πριν την παρέμβαση και η δεύτερη, αμέσως μετά το τέλος της παρέμβασης. Η κοινωνική λειτουργικότητα και η κοινοτική λειτουργικότητα των ασθενών βελτιώθηκαν ενώ αντίθετα οι αντιλήψεις τους σχετικά με την αυτοαποτελεσματικότητά τους δεν παρουσίασαν σημαντική μεταβολή. Οι ασθενείς που συμπλήρωναν συχνά τις εργασίες για το σπίτι παρουσίασαν μεγαλύτερη βελτίωση στην κοινωνική επαφή σε σύγκριση με τους ασθενείς που συμπλήρωναν εργασίες για το σπίτι σπανιότερα. Η εκπαίδευση στις κοινωνικές δεξιότητες σε χρόνιους ψυχικά ασθενείς που διαμένουν στην κοινότητα αποδεικνύεται αποτελεσματική, καθώς οδηγεί στην απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων απαραίτητων στην καθημερινή τους ζωή. Η διαχείριση περιστατικών αποτελεί σημαντικό μέρος του προγράμματος εκπαίδευσης που ενισχύει την εκμάθηση, αλλά και τη μεταφορά των δεξιοτήτων έξω από το περιβάλλον της άμεσης εκμάθησης. Τα οφέλη από τις ασκήσεις για το σπίτι εξαρτώνται κυρίως από τον τύπο της άσκησης. (EL)
Ten individuals with schizophrenia and two with schizoaffective disorder received group training in social skills, including conversation skills, friendship skills, and dating skills as well as problem-solving skills. The training, coupled with case management, was administered twice per week for one hour each session for a total of 5 months. The primaryoutcome measures were the Social Contact and Communication subscales of the Life Skills Profile, the WHOQOL-BREF, and the Self-efficacy/self-esteem subscale of the Empowerment Scale. Based on these, participants’ social functioning, community functioning, and self-efficacy perceptions were assessed respectively. Measures were taken at pre-treatment and post-treatment. Patients’ social functioning andcommunity functioning improved over time whereas self-efficacy beliefs did not significantly change. Patients who completed homework assignments frequently improved more in social contact compared to patients who completed homework assignments infrequently. Findings suggest that social skills training for outpatients with chronic mental illness leads to acquisition of social skills that are important in everyday life. Case management is a critical aspect of treatment that enhances learning and transfer of social skills outside the immediate training setting. Benefits from social skills homework assignments mainly depend on the type of homework. (EN)


Κοινωνικές δεξιότητες (EL)
Σχιζοφρένεια (EL)
Schizophrenia (EN)
Social skills training (EN)

Greek

Hellenic Psychological Society (EN)


2732-6640
1106-5737
Ψυχολογία: το περιοδικό της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας; Τόμ. 20 Αρ. 1 (2013); 34-53 (EL)
Psychology: the Journal of the Hellenic Psychological Society; Vol. 20 No. 1 (2013); 34-53 (EN)

https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0
Copyright (c) 2020 Παρασκευή Ντούσια, Αντώνης Κατσαμάγκος, Μαρίνα Οικονόμου (EN)




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)