Συγκριτική μελέτη συγγραφέων και θεματολογίας σε Αναγνωστικά του Δημοτικού (1900 έως 1936) που περιλαμβάνονται στην Ιστορική Συλλογή του Ι.Ε.Π

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Συγκριτική μελέτη συγγραφέων και θεματολογίας σε Αναγνωστικά του Δημοτικού (1900 έως 1936) που περιλαμβάνονται στην Ιστορική Συλλογή του Ι.Ε.Π (EL)

Κεϊβανίδου, Όλγα
Βουτσά, Μάρια (EL)

Καμπατζά, Βαλεντίνη (EL)

bachelorThesis
Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία (EL)
Bachelor thesis (EN)

2024-10-07T13:04:07Z
2024-09-18T09:48:39Z
2022-11-07


Η παρούσα εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος βασίστηκε στη βιβλιογραφική έρευνα μέσω της οποίας πραγματοποιήθηκε μια ιστορική αναδρομή με αναφορές στην ίδρυση και λειτουργία των Δημοτικών σχολείων του σύγχρονου ελληνικού κράτους καθώς και μ ία μικρή αναφορά στη γλωσσική διαμάχη που ξέσπασε. Επίσης παρουσιάστηκαν οι νομοθετικές διατάξεις που αφορούσαν την εκπαίδευση και τα σχολικά εγχειρίδια στο ελληνικό σχολείο καθώς και κάποιες αντιπροσωπευτικές μελέτες που αφορούσαν τα αναγνωστικά στην Ελλά δα. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας, έπειτα από μία αναλυτική παρουσίαση της ψηφιοθήκης του Ι.Ε.Π., αναλύονται τα αναγνωστικά βιβλία της περιόδου 1900 1936 με έμφαση στους συγγραφείς και τους θεματικούς όρους. Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι οι συγγραφε ίς ακολουθώντας τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας γράφουν αναγνωστικά σύμφωνα με το γλωσσικό ύφος που απαιτούσε η κάθε κυβέρνηση χρησιμοποιώντας άλλοτε τη δημοτική και άλλοτε την καθαρεύουσα, με τη δεύτερη να υπερισχύει. Πολλοί από τους συγγραφείς εργαζ όταν ως δάσκαλοι στον χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ενώ κάποιοι άλλοι ήταν επιφανείς λογοτέχνες. Έγραψαν για όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου καλύπτοντας ποικίλη θεματολογία δίνοντας κυρίως έμφαση στα ιδανικά της πατρίδας, της οικογένειας και της θρησκείας. (EL)
Πτυχιακή εργασία - Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης, 2022 (α/α 13820) (EL)
Comparative Study of Authors and Topics (Subject Headings) in Reading Books (Anagnostika) of Primary School (1900 1936) included in Historical Collection of IEP This work is comprised of two parts. The first part covers the bibliographical research about the changes that occurred to the Greek primary schools from 1900 to 1936. Also, there is a short mention of the linguistic dispute. The school books were compared with emphasis to the educational laws, and re presentative studies were presented about the reading books in Greece. In the second part, there is an analytical presentation of the digital library Historical Collection of the Institution of Educational Policy (IEP). The reading books of the period 190 0 1936 are analyzed with emphasis to comparing the authors with the subject headings. During this research, it became obvious that the authors, after following the instructions of the Ministry of Education, they wrote reading books according to the lingui stic guidelines (“demotic”, “katharevousa”) that the current government dictated, resulting in some books being written in “demotic” and some in “katharevousa” with the second being predominant. Many of the authors were primary school teachers while some o thers were established writers. They wrote books for all classes covering a wide range of heading subjects emphasizing on patriotism, family and religion. (EN)


Αναγνωστικά ική ζωή (EL)
Επαγγελματική ζωή (EL)
Εθνική ζωή (EL)
Ανθρωπιστικές αξίες (EL)
Δημοτικό (EL)

Ελληνική γλώσσα

Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων πληροφόρησης (EL)
Σχολή Κοινωνικών Επιστημών - Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης (EL)

Default License




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.