Πτυχιακή εργασία -- Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών -- Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, 2019 (α/α 10960)
(EL)
Οι επιχειρήσεις στον χώρο της φιλοξενίας είναι οι πρωτοπόροι των προγραμμάτων
αφοσίωσης. Oι πόντοι ανταμοιβής, οι co-branded πιστωτικές κάρτες και τα
προγράμματα αφοσίωσης επιπέδων (tiered program) βρίσκουν την προέλευσή τους
σε ξενοδοχεία και αεροπορικές εταιρείες. Καθώς όμως οι καιροί αλλάζουν, πρέπει
να αλλάξουν και οι στρατηγικές των εταιριών. Έτσι όλο και περισσότερες εταιρίες
μεταφέρουν τα μέσα των προγραμμάτων αφοσίωσης από πλαστικές κάρτες σε
εφαρμογές κινητών. Οι πελάτες όμως πλέον περιμένουν εξατομίκευση σχεδόν σε
κάθε αλληλεπίδραση που έχουν με μάρκες/εταιρίες, ειδικά όταν αυτή γίνεται μέσω
κινητού, οπότε οι αποτελεσματικές στρατηγικές αφοσίωσης δίνουν έμφαση στην
προσωποποίηση κάνοντας τους πελάτες να νιώθουν ξεχωριστοί. Η παρούσα
πτυχιακή πραγματεύεται την ανάπτυξη συστήματος προσωποποιημένης παροχής
υπηρεσιών, μέσω προγράμματος αφοσίωσης πελατών με χρήση mobile εφαρμογής
και bluetooth beacons για ανίχνευση/εντοπισμό θέσης σε πραγματικό χρόνο για
ξενοδοχεία, που έγινε σε συνεργασία με την ελληνική επιχείρηση ΕΠΙ ΣΥΣΤΕΜΣ
Α.Ε.
Αρχικά κάναμε μια έρευνα για την κατανόηση βασικών εννοιών μάρκετινγκ που
βοήθησε στη σύλληψη ιδεών για λειτουργίες της εφαρμογής. Σχεδιάσαμε ένα
πρόγραμμα αφοσίωσης για την εφαρμογή όσο πιο παραμετροποιήσιμο γινόταν, και
καταλήξαμε στις λειτουργίες της εφαρμογής που θεωρούσαμε πιο σημαντικές για
τον πελάτη και το ξενοδοχείο.
Έπειτα σχεδιάσαμε την αρχιτεκτονική του συστήματος και επιλέξαμε τεχνολογίες για
τα επιμέρους συστήματα (δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα Bluetooth beacons,
τεχνολογία για εντοπισμό θέσης σε εσωτερικούς χώρους την οποία μας παρείχε η
ΕΠΙ ΣΥΣΤΕΜΣ Α.Ε. ), και στην συνέχεια ακολούθησε η υλοποίηση του συστήματος:
ο σχεδιασμός/υλοποίηση της βάσης δεδομένων, του Server, και τέλος της Android
εφαρμογής
(EL)
Hospitality brands are the pioneers of loyalty programs. Reward points, co-branded
credit cards and multi-tiered programs find their origins in hotels and airlines.
However, as times change, so too must brands’ strategies. Therefore, more and
more companies shift their means of customer loyalty programs from plastic cards
to mobile applications. Customers, however, are growing to expect personalization
in almost every interaction they have with a brand, particularly when engaging on
mobile, therefore the effective loyalty strategies focus on emphasizing
personalization, thus making customers feel special. This Paper examines the
development of a personalized service delivery system through a customer loyalty
program with the use of mobile application and Bluetooth beacons for real-time
tracking/positioning, intended for hotels-that was carried out with cooperation from
the Greek company EPI SYSTEMS SA.
To start off this project, we had to research in order to understand the basic concepts
of marketing which helped us brainstorm ideas for the application’s features. We
designed a loyalty program for the application (as customizable as possible) and
then decided upon the application’s functions considered to be the most important
for the customer and the hotel.
We then designed the system’s architecture and selected the components’
technologies we would use (giving particular emphasis on bluetooth beacons, an
indoor positioning technology which was provided to us by EPI SYSTEMS SA), and
proceeded to the system’s implementation: Designing and implementation of the
database, the server, and the Android application.
(EN)