Οι άνδρες παιδαγωγοί στην προσχολική ηλικία και τα σεξιστικά στερεότυπα

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Οι άνδρες παιδαγωγοί στην προσχολική ηλικία και τα σεξιστικά στερεότυπα (EL)

Τοπουζάκη, Αθανασία (EL)

Ψάλτη , Αναστασία (EL)
Ψάλτη, Αναστασία (EL)

bachelorThesis
Προπτυχιακή/Διπλωματική εργασία (EL)
Bachelor thesis (EN)

2020-09-16T01:22:12Z
2024-10-07T15:40:18Z
2018-06-13


Η παρούσα εργασία μελετά το φαινόμενο της έλλειψης ανδρών παιδαγωγών που οφείλεται στα σεξιστικά στερεότυπα , τα οποία έχει εδραιώσει η κοινωνία γύρω από την εκπαίδευση και τον εργασιακό χώρο. Στην μελέτη αυτή παραπείθονται οι απόψεις τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών παιδαγωγών . Ωστόσο επειδή η παρούσα εργασία θίγει και το θέμα των σεξιστικών στερεοτύπων ήταν ιδιαίτερη σημαντική και η γνώμη των γονέων για το φαινόμενο της απουσίας ανδρών παιδαγωγών στην Προσχολική ηλικία που επηρεάζεται από τις κοινωνικές προκαταλήψεις, οι οποίες έχουν περάσει σε κάθε σπίτι . Η έρευνα προσεγγίστηκε ποιοτικά και η συλλογή της έγινε με την χρήση ατομικών και δομημένων συνεντεύξεων , ενώ η επεξεργασία τους πραγματοποιήθηκε μέσω της ποιοτικής ανάλυσης . Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη : α) τη βιβλιογραφική ανασκόπηση ,β) την έρευνα. Στο βιβλιογραφικό μέρος της εργασίας , αρχικά πραγματοποιήθηκε μια αναφορά προς εννοιολογικούς όρους όπως η έννοια και το αντικείμενο της παιδαγωγικής .Έπειτα ακολουθεί μια σχετική αναφορά στις παιδαγωγικές αρχές του Πλάτωνα , ο οποίος έθεσε τα πρώτα θεμέλια στην παιδαγωγική και στην συνέχεια μια ιστορική αναδρομή σε ορισμένους από τους πολλούς άνδρες παιδαγωγούς που σημάδεψαν με το έργο τους . Επιπλέον γίνεται αναφορά σε ορισμένους εννοιολογικούς όρους όπως τι είναι σεξισμός και φεμινισμός αλλά και στην διαμόρφωση των φύλων μέσα στην εκπαίδευση. Στην συνέχεια θίγει το θέμα για την σημαντική απουσία των ανδρών παιδαγωγών στην προσχολική αγωγή ,οι επιρροές και τα οφέλη που έχει το ανδρικό πρότυπο μέσα σε μια σχολική τάξη ,ενώ ταυτόχρονα πως τα παιδία επηρεάζονται από τα σεξιστικά πρότυπα μέσα από την οικογένεια και την κοινωνία με αποτέλεσμα να υπάρχει ακόμη αυτή η ανισότητα στην εκπαίδευση. Το βιβλιογραφικό μέρος ολοκληρώνεται με τους τρόπους παρέμβασης των σεξιστικών προτύπων και στους τρόπους προσέλκυσης παιδαγωγών . Στο δεύτερο μέρος εντοπίζεται το ερευνητικό κομμάτι της εργασίας , το οποίο αποτελείται από ορισμένους άξονες , οι οποίοι αφορούν τον σκοπό ,την διαδικασία Τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα της μελέτης . Γενικότερα , καταγράφονται και αναλύονται οι απόψεις των παιδαγωγών και των γονέων όσον αφορά την έλλειψη ανδρών παιδαγωγών . Ανακεφαλαιώνοντας , οι παιδαγωγοί και οι γονείς επιβεβαίωσαν πως τα σεξιστικά στερεότυπα είναι εμφανή στην προσχολική αγωγή και πως η έλλειψη των ανδρών είναι πραγματικά ένα φαινόμενο αρκετά ανησυχητικό. (EL)
Πτυχιακή Εργασία- Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας- Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας, 2018-9768 (EL)


προσχολική ηλικία (EL)
άνδρες παιδαγωγοί (EL)
σεξιστικά στερεότυπα (EL)
sexist stereotypes (EN)
preschool age (EN)
male educators (EN)

Greek

Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας / Τμήμα Βρεφονοπηπιοκομίας (EL)
Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας & Πρόνοιας / Τμήμα Βρεφονηπιοκομίας (EL)

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)