Η θεσμική διαχείριση της ενδοοικογενειακής βίας στο πλαίσιο της διοίκησης της εκπαιδευτικής μονάδας. Προσέγγιση της νομοθετικής ρύθμισης μέσα από απόψεις – αντιλήψεις και βιώματα εκπαιδευτικών

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η θεσμική διαχείριση της ενδοοικογενειακής βίας στο πλαίσιο της διοίκησης της εκπαιδευτικής μονάδας. Προσέγγιση της νομοθετικής ρύθμισης μέσα από απόψεις – αντιλήψεις και βιώματα εκπαιδευτικών (EL)

Κατσούλη, Λαμπρινή (EL)

Βιτούλης, Μιχαήλ (EL)

masterThesis
Μεταπτυχιακή εργασία (EL)
Master thesis (EN)

2018-05-20
2024-10-07T19:28:34Z
2020-09-16T19:28:36Z


Μεταπτυχιακή Εργασία-Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας- Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων, 2018-9760 (EL)
ΠΕΡΙΛΗΨΗ Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η μελέτη της θεσμικής διαχείρισης της ενδοοικογενειακής βίας στο πλαίσιο της διοίκησης της εκπαιδευτικής μονάδας. Επιπλέον προσεγγίζεται η νομοθετική ρύθμιση μέσα από τις απόψεις - αντιλήψεις και βιώματα εκπαιδευτικών. Για να επιτευχθεί ο σκοπός της έρευνας διεξήχθη ποσοτική έρευνας με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Δείγμα ευκολίας 120 εκπαιδευτικών από την δευτεροβάθμια εκπαίδευση συλλέχθηκε για τους σκοπούς της έρευνας. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε χρησιμοποιώντας το στατιστικό πρόγραμμα SPSS 17.0. Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τις μορφές της βίας. Όσον αφορά τους παράγοντες που παίζουν ρόλο στην εκδήλωση ενδοοικογενειακής βίας η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών ανέφερε τις εξαρτήσεις/εθισμούς και τις αντιλήψεις/ ιδεολογίες. Επίσης η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι μπορεί να σχετίζεται η εκδήλωση βίαιης συμπεριφοράς στο πλαίσιο της οικογένειας/σχέσης με τα αντίστοιχα παιδικά βιώματα. Σχεδόν το σύνολο των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι η γενικότερη ύφεση και κρίση εντείνουν την εκδήλωση φαινομένων ενδοοικογενειακής βίας. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεώρησε ως συνέπεια της ενδοοικογενειακής βίας την βλάβη στην ψυχική ισορροπία του θύματος, την βλάβη στην ψυχική ισορροπία των υπόλοιπων μελών της οικογένειας, την διατάραξη της οικογενειακής γαλήνης, την δημιουργία προτύπων συμπεριφοράς στα παιδιά και την αποδοχή της βίας ως καθημερινότητας/φυσιολογικής συμπεριφοράς. Ως προς την συμπεριφορά των εκπαιδευτικών απέναντι σε περιστατικό ενδοοικογενειακής βίας τα ¾ ανέφεραν θα απευθύνονταν σε κάποιο φορέα ή υπηρεσία στήριξης. Σχετικά με την προέλευση των γνώσεων των εκπαιδευτικών για το φαινόμενο τα 2/3 σχεδόν ανέφεραν το σχολείο/πανεπιστήμιο και από τα ΜΜΕ. Τα ¾ των εκπαιδευτικών ανέφερε ότι θα επικέντρωνε μια εκστρατεία ενημέρωσης στη γενικότερη εμπέδωση της ιδέας της πρόληψης. Τέλος βρέθηκε να μην υπάρχουν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών για το τι θεωρούν βία. (EL)
ABSTRACT The purpose of this research was to study the institutional management of domestic violence within the administration of the educational unit. Additionally, the legislative regulation is approached through the views - perceptions and experiences of teachers. In order to achieve the purpose of the study, a quantitative research was conducted using a structured questionnaire. A sample of 120 secondary school teachers was selected for the purposes of the research. The analysis was performed using the SPSS 17.0 statistical program. According to the findings of the research, teachers are aware of the forms of violence. Regarding the factors that play a role in the manifestation of domestic violence, the overwhelming majority of teachers reported addictions / perceptions / ideologies. Also, the overwhelming majority of teachers believe that the occurrence of violent behavior is related to the family/relationship with respective childhood experiences. Almost all teachers believe that the general recession and crisis intensify the emergence of domestic violence phenomena. The overwhelming majority of teachers considered as a consequence of domestic violence the harm to the psychic balance of the victim, the harm to the mental balance of other family members, the disruption of family peace, the development of behavioral patterns in children and the acceptance of violence as a daily routine / physiological behavior. As regards teachers' behavior towards an incident of domestic violence, ¾ reported they would be addressed to a support body or service. Regarding the origin of teachers' knowledge about the phenomenon, 2/3 almost mentioned the school / university and the media. ¾ of teachers said they would focus an information campaign on the overall awareness of the concept of prevention. Finally, there were no statistically significant differences between men and women for what they consider violence. (EN)


ενδοοικογενειακή βία (EL)
εκπαιδευτική μονάδα (EL)
θεσμική διαχείριση (EL)
institutional management (EN)
educational unit (EN)
domestic violence (EN)

Greek

Σχολή Διοίκησης& Οικονομίας/ Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων (EL)
Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας / Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων (EL)

Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)