Thematic, scenic and linguistic approaches to prologues of school plays in Greece from 1896 to 1974

This item is provided by the institution :
Democritus University of Thrace   

Repository :
Repository of DUTH   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Θεματολογικές, σκηνικές και γλωσσικές προσεγγίσεις σε προλόγους θεατρικών έργων του σχολικού θεάτρου στην Ελλάδα από το 1896 έως το 1974
Thematic, scenic and linguistic approaches to prologues of school plays in Greece from 1896 to 1974

Βόμπρα, Ελευθερία Χ.
Vompra, Eleftheria Ch.
Bogdanou, Ioanna
Μπογδάνου, Ιωάννα

Παπαδόπουλος, Σίμος
Φιλιππουπολίτη, Αναστασία
Καραφύλλης, Αθανάσιος

bachelorThesis

2015
2016-11-28T08:09:38Z


Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήσαμε, αναφέρεται σε προλόγους θεατρικών κείμενων για παιδιά και εκτείνεται σε τέσσερις περιόδους. Συγκεκριμένα, στην πρώτη περίοδο (1896-1921) το κύριο θέμα το οποίο επικρατεί είναι η παιδική ευχαρίστηση, στην οποία αναφέρεται η πλειοψηφία των προλογικών κειμένων αυτής της περιόδου. Ακολούθως, στη δεύτερη περίοδο (1922-1939) αντλούμε πληροφορίες κυρίως για τις σχολικές γιορτές και το παιδικό θέατρο, ενώ κάποιοι πρόλογοι αναφέρονται και στην ανάπτυξη του εθνικού φρονήματος. Ακόμη, στην τρίτη περίοδο (1940-1949) μας γνωστοποιείται ο λόγος για τον οποίο ο συγγραφέας επέλεξε να γράψει το έργο του, καθώς και σε αρκετές περιπτώσεις προλόγων συντελείται ιστορική αναδρομή στον τομέα του θεάτρου για παιδιά. Τέλος, στην τέταρτη περίοδο (1950-1969) παρατηρούμε ότι εμφανίζονται στα προλογικά αποσπάσματα κάποιες θετικές παρατηρήσεις για το έργο, είτε γραμμένες από τον ίδιο τον συγγραφέα, είτε από άλλους, ενώ συγχρόνως για πρώτη φορά μας παρατίθενται ιστορικές πληροφορίες σχετικά με το έργο. Μελετώντας τη γλώσσα των κειμένων διαπιστώνουμε ότι κυριαρχεί η καθαρεύουσα, δίνοντας σταδιακά τη θέση της στη δημοτική, που εμπεριέχει ωστόσο και κάποια στοιχεία καθαρεύουσας, ενώ παράλληλα σκηνογραφικές και σκηνοθετικές πληροφορίες εμφανίζονται σχεδόν αποκλειστικά στην τρίτη και κυρίως στην τέταρτη περίοδο. Εν κατακλείδι, οι πρόλογοι θεατρικών έργων για παιδιά και των τεσσάρων περιόδων που μελετάμε εμφανίζουν μεγάλη ποικιλία στη θεματολογία τους, καθώς και γλωσσικά αλλά και σκηνογραφικά στοιχεία παρουσιάζοντας τόσο κοινά όσο και μη κοινά χαρακτηριστικά
Βιβλιογραφία: 108-109
The research we have conducted refers to prologues of theatrical/drama scripts for children, expanding chronologically into 4 different eras/periods. More specifically, in the first period (1896-1921) the main topic dominating is children's pleasure, to which they refer the majority of these prologues scripts of this period. Subsequently in the second period (1922-1939) we take information mainly about school festivals and children's drama, while some other prologues refer to the development of the national feeling. Additionally, in the third period (1940-1949) we get acquainted with the reason why the playwright has chosen the topic of their play, while in many prologue cases we have a historical retrospect as far as children's drama is concerned. Finally, in the fourth period (1950-1969) we see that there are some positive remarks in these prologue excerpts, either made by the playwright themselves or by someone else, and at the same time we are given historical information about the play for the first time. In studying the language of these scripts we note that Pure Greek dominates, gradually giving its place to Demotic Greek which contains some Pure Greek characteristics, while at the same time we are given information about the stage design/scenery and the direction, almost exclusively in the third and fourth period. In conclusion, the prologues of children's plays that we have been studying in all four periods show great variety of topics as well as common or different characteristics in linguistic and stage design/scenery aspects
109 σ.


Σχολικό θέατρο
Σκηνοθεσία
Dramaturgy
Θέατρο για ανήλικους θεατές
Direction
Theatre for youth
Δραματουργία
School plays
Children's plays
Theatre for young people
Scenography
Θέατρο για παιδιά και νέους
Drama in education

Greek

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης / Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
duth


free
Default License




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)