The students' perception of the language issue in the 1970s and 1980

This item is provided by the institution :
Democritus University of Thrace   

Repository :
Repository of DUTH   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η αντίληψη των μαθητών για το γλωσσικό ζήτημα στις δεκαετίες 1970-1980
The students' perception of the language issue in the 1970s and 1980

Kotsiou, Stella
Κώτσιου, Στέλλα

Stravakou, Pelagia
Karafyllis, Athanasios
Kougiourouki, Marina
Στραβάκου, Πελαγία
Κουγιουρούκη, Μαρίνα
Καραφύλλης, Αθανάσιος

masterThesis

2020-10-13T07:52:07Z
2018-06-19


Looking at the historical retrospection of the Modern Greek language, one comes up against the linguistic issue. Thus, in the framework of my postgraduate work with Professor A. Karavylis, the present research on the students' perception of the linguistic issue in the 1970s and 1980s was carried out. At the first level, a retrospective of the 1950-1970s is recorded from a social, political and educational point of view. There is also talk of the major issue of the language issue, those periods and the events that evolved around it and promoted its solution. Then, through a historical review of the language issue, some important intellectual personalities of the country and various events that stood out at that time were recorded. More specifically, the views of the enlightener A. Korai, of the demoticists D. Solomou, E. Roidis and G. Psycharis, were quoted, who categorically criticized the course of the language issue. The contradiction is intense on the part of P. Soutsos, Professor K. Kontos, while the problems peak at the beginning of the 20th century. with the "Evangelical" and "Oresteiaka". In the coming years, there are proposals to improve education, such as club, conference and magazine events. In this ideology, the Higher Municipal Girls' School of Volos is founded, with A. Delmoso as the director, followed by his social outcry and his referral to trial. Then, the founding of the Educational Group in 1910, which seeks reforms in Greek education and strongly supports the demotic, plays a predominant role. Finally, the decades of the 1950-1970 are followed by linguistic change. The culmination of the whole effort, the year 1976, in which the municipal as the official language of the state is established.
Βιβλιογραφία: σ. 73-76
78 σ.
Ανατρέχοντας στην ιστορική αναδρομή της Νεοελληνικής Γλώσσας έρχεται κάποιος αντιμέτωπος με το γλωσσικό ζήτημα. Έτσι, στα πλαίσια της εκπόνησης της μεταπτυχιακής μου εργασίας με τον καθηγητή Α.Καραφύλλη πραγματοποιήθηκε η παρούσα έρευνα με θέμα την αντίληψη των μαθητών γύρω από το γλωσσικό ζήτημα τη δεκαετία του 1970-1980. Σε πρώτο επίπεδο, καταγράφεται μια αναδρομή στις προηγούμενες δεκαετίες του 1950-1970 από κοινωνική, πολιτική και εκπαιδευτική σκοπιά. Ακόμη, γίνεται λόγος για το μείζον θέμα του γλωσσικού ζητήματος εκείνες τις περιόδους και τα γεγονότα που εξελίσσονταν γύρω από αυτό και προωθούσαν την επίλυσή του. Στη συνέχεια, μέσα από μια ιστορική ανασκόπηση σχετικά με το γλωσσικό ζήτημα, καταγράφονται ορισμένες σημαντικές πνευματικές προσωπικότητες της χώρας και διάφορα γεγονότα, τα οποία στιγμάτισαν εκείνη την εποχή. Αναλυτικότερα, αναφέρονται οι απόψεις του διαφωτιστή Α. Κοραή, των δημοτικιστών Δ. Σολωμού, Ε. Ροΐδη και τον Γ. Ψυχάρη, οι οποίοι στιγμάτισαν καταλυτικά την πορεία του γλωσσικού ζητήματος. Ο αντίλογος είναι έντονος από τη μεριά του Π. Σούτσου, του καθηγητή Κ. Κόντου, ενώ τα προβλήματα κορυφώνονται στις αρχές του 20ου αι. με τα «Ευαγγελικά» και τα «Ορεστειακά». Τα επόμενα χρόνια, ακολουθούν προτάσεις με σκοπό τη βελτίωση της εκπαίδευσης, όπως οι δράσεις συλλόγων, συνεδρίων και περιοδικών. Σε αυτή την ιδεολογία, ιδρύεται το Ανώτερο Δημοτικό Παρθεναγωγείο Βόλου με διευθυντή τον Α. Δελμούζο και έπειτα ακολουθεί η κοινωνική κατακραυγή του και η παραπομπή του σε δίκη. Στη συνέχεια, κυρίαρχο ρόλο διαδραματίζει η ίδρυση του Εκπαιδευτικού Ομίλου το 1910, ο οποίος επιζητά μεταρρυθμίσεις στην ελληνική εκπαίδευση και υποστηρίζει ένθερμα τη δημοτική. Τέλος, ακολουθούν οι δεκαετίες του 1950-1970 κατά τις οποίες δρομολογείται η γλωσσική αλλαγή. Αποκορύφωμα της όλης προσπάθειας, η χρονιά 1976 κατά την οποία εδραιώνεται και καθιερώνεται η δημοτική ως η επίσημη γλώσσα του κράτους.


Γλωσσικός διχασμός
Language
Γλώσσα
Linguistic division
Καθαρεύουσα
Greek language, Modern --History--20th century
Δημοτική

Greek

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Τομέας Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας
duth


http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
free




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)