This bachelor thesis aims to investigate the views of the final year students of the Primary Education Department of Democritus University of Thrace, regarding their future occupation. The theoretical part of this dissertation consists of clarification of definitions and historical retrospection about educators and their occupation, the applicable law context of primary education, as well as the system of teacher’s appointment and the professional rights that school teachers have in case of practicing this profession. In the research, are presenting the results that have been conducted through semi-structured interviews. The analysis of the data has revealed that the future school teachers choosing to become educators due to the desire of teaching and engaging with students. Finally, the prospective school teachers state that they will insist on practicing that profession even though the circumstances in this sector are difficult.
Η συγκεκριμένη πτυχιακή εργασία έχει ως σκοπό να ερευνήσει τις απόψεις των επί πτυχίω φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης αναφορικά με το μελλοντικό τους επάγγελμα. Το θεωρητικό μέρος της εργασίας συγκροτείται από αποσαφηνίσεις ορισμών, σχετικά με τον εκπαιδευτικό και το επάγγελμά του και ακολουθούν αναφορές για την ιστορική αναδρομή του και το νομοθετικό πλαίσιο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και για το σύστημα διορισμού και την κατοχύρωση των δικαιωμάτων άσκησης του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού. Στο ερευνητικό μέρος παρουσιάζονται τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων. Η ανάλυση των δεδομένων της έρευνας έδειξε πως η επιλογή του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού βασίζεται στην αγάπη και την επιθυμία των μελλοντικών εκπαιδευτικών να διδάξουν και να ασχοληθούν με μαθητές. Τέλος, αψηφώντας τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν τα τελευταία χρόνια στο συγκεκριμένο τομέα οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί δηλώνουν πως θα επιμείνουν στην εξάσκηση αυτού του επαγγέλματος.