Καταγραφή χαρακτηριστικών ύπνου σε φοιτητές - σπουδαστές νοσηλευτικής

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Καταγραφή χαρακτηριστικών ύπνου σε φοιτητές - σπουδαστές νοσηλευτικής

Θεοδωρίδης, Θεόδωρος

Nena, Evangelia
Νένα, Ευαγγελία

masterThesis

2021-05-11T09:53:07Z
2017-07-24


Εισαγωγή: Ο ύπνος αποτελεί μια ανθρώπινη εμπειρία που κατέχει κομβική θέση στη σχέση σώματος και νου καθώς προκύπτει ως το τελικό αποτέλεσμα ενός συνδυασμού φυσιολογικών, ψυχολογικών και κοινωνικών διαδικασιών. Η θέση του αυτή εξηγεί και το γιατί ο ύπνος λειτουργεί ως ένας από τους πλέον ευαίσθητους δείκτες της ψυχολογικής κατάστασης και των εσωτερικών ασυνείδητων συγκρούσεων του ατόμου. Ο ύπνος χρησιμεύει για την καταστολή της δραστηριότητας σε περιόδους του 24ώρου κατά τις οποίες οι δυνατότητες για επιτυχή και ασφαλή δράση είναι περιορισμένες και είναι απαραίτητος για την εξασφάλιση της λειτουργίας κρίσιμων νευρωνικών κυκλωμάτων στον αναπτυσσόμενο οργανισμό. Mέθοδος: Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση των συνηθειών ύπνου των σπουδαστών βοηθών νοσηλευτικής των δημοσίων ΙΕΚ που απασχολούνται στα Νοσοκομεία της Θράκης. Για την διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο σχεδιάστηκε για τις ανάγκες της έρευνας. Aποτελέσματα: Το δείγμα της έρευνας ήταν 151 φοιτητές νοσηλευτικής με τη συμμετοχή να βρίσκεται στο 65% περίπου. Μεταξύ άλλων βρέθηκε ότι μέσος όρος ύπνου είναι οι 6.93 ώρες, 64.2% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι πάνε για ύπνο μετά τις 12μμ, 62.7% πως δεν κοιμούνται το μεσημέρι, ενώ 50.7% πως χρειάζονται συνολικά το 24ωρο από 7 μέχρι 9 ώρες ύπνου. Επιπροσθέτως, 52,7% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν δυσκολεύονται να ξυπνήσουν το πρωί τις μέρες που έχουν σχολή, 54,7% των ερωτηθέντων νυστάζουν την ημέρα, για το 27,8% η τελευταία τους ασχολία πριν τον ύπνο είναι η επικοινωνία στα social media, ενώ 54,7% των ερωτηθέντων καταναλώνουν προϊόντα με καφεΐνη ή με διεγερτικές ουσίες προκειμένου να μείνουν ξύπνιοι τη μέρα. Συμπεράσματα: Συμπερασματικά, οι συνήθειες ύπνου των σπουδαστών νοσηλευτικής, μπορεί να ειπωθεί πως χαρακτηρίζουν την ηλικιακή τους ομάδα, καθώς επίσης πως επηρεάζονται από τεχνολογικές εξελίξεις και εφαρμογές όπως το internet και τα social media.
Βιβλιογραφία: σ. 99-103
Introduction: Sleep is considered as a human experience that holds a key place in the relationship between body and mind, as it is a combination of physiological, psychological and social processes. This fact also explains why sleep functions as one of the most sensitive indicators of the psychological state and the inner unconscious conflicts of the individual. Sleep serves to suppress activity in 24-hour periods where the potential for successful and safe action is limited and is necessary to ensure the functioning of critical neuronal circuits in the developing organism. Methodology: The present research aims at investigating the sleep habits of nursing assistant students of public IEKs employed in Hospitals in the area of Thrace. In order to conduct the survey, a questionnaire was designed based on the needs of the survey. Results: The sample of the research consists of 146 students and the response rate was around 65%. Among other things it was found that the average sleep time of the students is 6.93 hours, 64.2% of respondents said they go to sleep after 12pm, 62.7% do not sleep at noon, 50.7% that they from 7 to 9 hours of sleep. In addition, 52.7% of the respondents do not have hard time waking up in the morning when they have to go to the university, 54.7% of the respondents are feeling sleepy during the day, 27.8% before going to sleep spend their time in social media, while 54.7% of the respondents consume caffeine or stimulant products to stay awake during the day. Conclusion: In conclusion, the sleep habits of nursing students can be characterized by their age group as well as they are influenced by the technological developments and applications such as the Internet and social media.
106 σ.


Σπουδαστές
Sleep
Students
'Υπνος
Νοσηλευτές
Nurses

Greek

duth
Τμήμα Ιατρικής


http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
free




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)