οι προσδοκίες και τα συναισθήματα των γονέων τους και η συμβολή της κοινωνικής εργασίας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Παιδιά με αναπηρία που φοιτούν σε ειδικό σχολείο
οι προσδοκίες και τα συναισθήματα των γονέων τους και η συμβολή της κοινωνικής εργασίας

Κοντού, Καλλιόπη

Πουλόπουλος, Χαράλαμπος
Παπαδημητρίου, Ευριπίδης
Papadimitriou, Euripidis
Χατζηφωτίου, Σεβαστή
Chatziphotiou, Sevasti
Poulopoulos, Charalampos

masterThesis

2016-12-01
2021-09-22T07:14:49Z


74 σ.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με τίτλο «Παιδιά με αναπηρία που φοιτούν σε ειδικό σχολείο: Οι προσδοκίες και τα συναισθήματα των γονέων τους και η συμβολή της κοινωνικής εργασίας», εκπονήθηκε από την Καλλιόπη Κοντού, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Κοινωνική Πολιτική και Κοινωνική Εργασία του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης του ΔΠΘ (κατεύθυνση: «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση») υπό την επίβλεψη της αναπληρώτριας καθηγήτριας κ. Σεβαστής Χατζηφωτίου και ολοκληρώθηκε τον μήνα Δεκέμβριο του 2016. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα των προσδοκιών και των συναισθημάτων γονέων παιδιών με αναπηρία. Ειδικότερα εξετάζει τις προσδοκίες και τα συναισθήματα που αναπτύσσουν οι συγκεκριμένοι γονείς των οποίων τα παιδιά φοιτούν σε ειδικό σχολείο, καθώς και τη συμβολή της κοινωνικής εργασίας στο χώρο του σχολείο εστιάζοντας κυρίως στο κομμάτι της συμβουλευτικής. Η συγκεκριμένη έρευνα έχει ως θεωρητικό υπόβαθρο τη οικοσυστημική - οικολογική θεώρηση του Bronfenbrenner (1977). Σκοπός λοιπόν της εργασίας είναι να διαπιστωθεί το είδος των προσδοκιών και των συναισθημάτων γονέων παιδιών με αναπηρία, προκειμένου αυτά να κατανοηθούν και να εξεταστούν σε συνάρτηση με τη σχολική κοινωνική εργασία, καθώς και τη συνεργασία και τη δημιουργία συμβουλευτικής σχέσης μεταξύ κοινωνικών λειτουργών και γονέων στο χώρο του σχολείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι γονείς βιώνουν έντονα αρνητικά συναισθήματα κατά την πρώτη περίοδο διαπίστωσης της αναπηρίας συμπεριλαμβανομένου του άγχους, της στενοχώριας, της απελπισίας και του φόβου. Σταδιακά με το πέρασμα του χρόνου υπάρχουν αναπροσαρμογές των παραπάνω και αντικατάσταση τους με θετικότερα συναισθήματα. Η αποδοχή επίσης περιγράφεται από τους ίδιους ως μια σταδιακή διαδικασία έντονα χρωματισμένη με τη διάσταση του χρόνου. Εδώ η πληροφόρηση και το είδος της υποστήριξης που έχουν δεχτεί διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Σχετικά με το μέλλον των παιδιών τους βιώνουν αισθήματα άγχους και αγωνίας κυρίως για τη πορεία των παιδιών μετά το θάνατό τους, ενώ προσδοκούν την προσωπική ευτυχία των παιδιών τους και την αυτονομία τους. Όσον αφορά το σχολείο φοίτησης των παιδιών παρατηρείται αρχική δυσκολία στην προσαρμογή της απόφασης τους για φοίτηση στο ειδικό σχολείο και στη πορεία σταδιακή αποδοχή, ενώ σε σχέση με τους κοινωνικούς λειτουργούς αντιλαμβάνονται τους διαφορετικούς ρόλους που καλούνται να υιοθετήσουν εστιάζοντας κυρίως στο ρόλο του εκπαιδευτή και συμβούλου.
This MSc thesis entitled "Children with disabilities attending special school: Expectations and feelings of their parents and the contribution of social work", prepared by Kalliopi Kontou, postgraduate student of the Postgraduate Program in Social Policy and Social work of the Department of Social Administration and Political Science of Democritus University of Thrace (direction: "Social Work in Education") under the supervision of associate professor Mrs. Sevasti Xatzifotiou and ended the month of December 2016. This paper addresses the issue of expectations and emotions of parents of children with disabilities. Especially considering the expectations and feelings that develop the specific parents whose children attend a special school, and the contribution of social work in the field of school mainly focusing on the part of counseling. This research has as theoretical background the ecosystem - ecological approach of Bronfenbrenner (1977). So the aim of this study is to determine the kind of expectations and emotions of parents of children with disabilities in order to be understood and considered in conjunction with the school social work and the cooperation and the creation of an advisory relationship between the social workers and parents in the field of school. The results of research showed that parents experience intense negative emotions in the first period of disability determination including of anxiety, distress, despair and fear. Gradually with the passage of time there are adjustments of the above and replace them with more positive feelings. Acceptance is also described by them as a gradual process strongly colored with the dimension of time. Here the information and the kind of support they have received an important role. About the future of their children experience feelings of stress and anxiety especially for the state of children after their death, and expect the personal happiness of their children and their autonomy. Regarding the children's attendance school observed initial difficulty in adjustment of their decision for study in the special school and course gradual acceptance, while in relation to social workers understand the different roles that are required to adopt mainly focusing on the role of trainer and consultant.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές


Αναπηρία
Προσδοκίες
Disability
Expectations
Συναισθήματα
Social work
Παιδιά
Children
Children with disabilities—Education
Κοινωνική εργασία
Emotions

Ελληνική γλώσσα

Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης
duth


http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
free




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.