Εκτοπισμένοι ανήλικοι - Μελέτη αναγκών και φροντίδας

This item is provided by the institution :
Democritus University of Thrace   

Repository :
Repository of DUTH   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Εκτοπισμένοι ανήλικοι - Μελέτη αναγκών και φροντίδας

Κουφογιάννη, Χριστίνα

Καλλινικάκη, Θεανώ
Καραγκούνης, Βασίλειος
Kallinikaki, Theano
Κανδυλάκη, Αγάπη
Karagkounis, Vasileios
Kandilaki, Agapi

masterThesis

2021-09-22T07:36:21Z
2016-12-01


This MSc thesis entitled «Displaced Minors: a study of their needs and care», was carried out by Christina Koufogianni, postgraduate student in the Master Program in "Social Policy and Social Work" in the Department of Social Administration and Political Science ( (division in "Social Work Education"), under the supervision of Professor Theano Kallinikaki. It was completed in December 2016. The purpose of the research conducted within the framework of this thesis, is to explore the factors that can positively influence the school adaptation of unaccompanied minors and to highlight interventions that can help them to meet the care and safety they need in order to experience a qualitative everyday life. The ultimate goal is to detect protective factors that could be the "key" in designing effective school social work interventions. It addresses the challenges displaced minors face in their daily lives in host countries, focusing on those linked to their attendance and adaptation to the education system. It reflects the protective nature of the school and attendance in enhancing resilience. It outlines the dimensions of the phenomenon as it has been evolved in Greece since 2015 and of the implementations of school social work with refugee students. Data, were collected by semi-structured and focus group interviews, while the analysis was processed by the content analysis method. Key factors in their everyday life, such as play, expression of feelings and needs, keeping family ties, self-care, been supported by hosting services and schools, contribute to their adaptation to school and positively influence the evolutionary course of their Life. Actors of their efforts to establish a new life are the stuff members of the host services.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με τίτλο "Εκτοπισμένοι ανήλικοι: Μελέτη αναγκών και φροντίδας" εκπονήθηκε από την Κουφογιάννη Χριστίνα μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών "Κοινωνική Πολιτική και Κοινωνική Εργασία"-κατεύθυνση: «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση» του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης του ΔΠΘ, υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας κ. Θεανώς Καλλινικάκη και ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο 2016. Η ΜΔΕ πραγματεύεται τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκτοπισμένοι ανήλικοι στις χώρες υποδοχής σε εκφάνσεις της καθημερινής τους ζωής τους, που συνδέονται με τη φοίτηση και την προσαρμογή τους στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αποτυπώνει τον προστατευτικό χαρακτήρα του σχολείου και της φοίτησης στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των ασυνόδευτων ανηλίκων. Σκιαγραφεί η διάσταση του φαινομένου όπως έχει εξελιχθεί στην Ελλάδα από το 2015 και τις εφαρμογές της σχολικής κοινωνικής εργασίας προς τον πρόσφυγα μαθητή. Η ΜΔΕ πραγματεύεται τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκτοπισμένοι ανήλικοι στις χώρες υποδοχής σε εκφάνσεις της καθημερινής τους ζωής τους, που συνδέονται με τη φοίτηση και την προσαρμογή τους στο εκπαιδευτικό της σύστημα. Αποτυπώνει τον προστατευτικό χαρακτήρα του σχολείου και της φοίτησης στην ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας των ασυνόδευτων ανηλίκων. Σκιαγραφεί τις διαστάσεις του φαινομένου, όπως έχει εξελιχθεί στην Ελλάδα από το 2015, και τις συνάψεις τους με εφαρμογές της σχολικής κοινωνικής εργασίας για την ευόδωση της μαθητικής τους ιδιότητας. Σκοπός της έρευνας που διεξήχθη στο πλαίσιο της ΜΔΕ είναι η διερεύνηση και ανάδειξη των παραγόντων που μπορούν να επιδράσουν θετικά στη σχολική προσαρμογή των ασυνόδευτων ανηλίκων καθώς και η ανάδειξη παρεμβάσεων που μπορούν να συμβάλουν στην κάλυψη των αναγκών φροντίδας που χρειάζονται προκειμένου να βιώνουν μια ποιοτική καθημερινότητα. Απώτερος στόχος είναι η ανίχνευση προστατευτικών παραγόντων που θα μπορούσαν να αποτελέσουν «κλειδί» στο σχεδιασμό αποτελεσματικών παρεμβάσεων σχολικής κοινωνικής εργασίας. Για την παραγωγή των δεδομένων αξιοποιήθηκε η ημι-δομημένη και η εστιασμένη σε ομάδα συνέντευξη (Focus group) ενώ η επεξεργασία του υλικού έγινε με τη μέθοδο της ανάλυσης περιεχομένου. Το παιχνίδι, η θρησκευτική πίστη, η έκφραση των συναισθημάτων και αναγκών, οι οικογενειακοί δεσμοί και η επαφή με την οικογένεια, η φροντίδα εαυτού, η στάση υποστήριξης από τον φορέα φιλοξενίας και η δημιουργία φίλων στον σχολικό ιστό συμβάλουν στην προσαρμογή τους στο σχολείο και στην κοινότητα. Αρωγοί στις προσπάθειες τους για θεμελίωση μιας νέας ζωής, είναι τα στελέχη και οι εθελοντές των δομών φιλοξενίας.
68 σ.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές


Εκπαίδευση
Πρόσφυγες
School social work
Refugees
Unaccompanied minors
Σχολική κοινότητα
Σχολική κοινωνική εργασία
Education
Ανήλικοι
Ασυνόδευτοι ανήλικοι
School community
Unaccompanied refugee children
Minors

Greek

Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και Πολιτικής Επιστήμης
duth


http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
free




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)