Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με τίτλο «Κοινωνικό Marketing-Στεφανιαία Νόσος-«Ο Δούρειος Ίππος» του 21ου Αιώνα» εκπονήθηκε από τη Σαββούλα Μουρατίδου-Τσεκτουρίδου, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Προγράμματος Μεταπτυ-χιακών Σπουδών στην Κοινωνική Πολιτική και Κοινωνική Εργασία του Τμήματος Κοινωνικής Διοίκησης του ΔΠΘ (κατεύθυνση: «Κοινωνική Πολιτική – Διαχείριση Κοινωνικών Προγραμμάτων») υπό την επίβλεψη του Λέκτορα, Περικλή Πολυζωϊδη και ολοκληρώθηκε στις 4 Οκτωβρίου του 2010.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει τη συμβολή του κοινωνικού μάρκετινγκ στην πρόληψη της στεφανιαίας νόσου. Αφού φυσικά μελετήσαμε και αξιολογήσαμε τα αποτελέσματα της έρευνας, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τη βέλτιστη μέθοδο προσέγγισης του πληθυσμού του Νομού Ροδόπης, ώστε να επιτύχουμε το σχεδιασμό μιας παρέμβασης που στοχεύει στην πρόληψη και όχι τη θεραπεία της στεφανιαίας νόσου. Αδιαμφισβήτητα είναι γνωστό πως η θεραπεία δεν οδηγεί πάντα σε ίαση, κοστίζει ανθρώπινες ζωές αλλά και αυξημένες κοινωνικές δαπάνες (συντάξεις αναπηρίας ή δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης).
Συγκεκριμένα καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η εκστρατεία πληροφόρησης σε θέματα πρόληψης της στεφανιαίας νόσου θα συμβάλει εποικοδομητικά αν απευθύνεται στους νεότερους. Αυτοί είναι που απέχουν από την πραγματοποίηση προληπτικών εξετάσεων, καταναλώνουν συχνότερα τροφές με ανθυγιεινά συστατικά και μεγαλύτερες ποσότητες οινοπνευματωδών και προτιμούν στις μετακινήσεις τους το αυτοκίνητο συγκριτικά με άλλα μέσα μεταφοράς, όπως ποδήλατο ή απλά περπάτημα. Ενημέρωση επιβάλλεται ακόμη αναφορικά με τους παράγοντες που προκαλούν τη στεφανιαία νόσο, όπως το κάπνισμα, τη ατμοσφαιρική ρύπανση, το άγχος κ.ά..
Όσον αφορά το φύλο, η τμηματοποίηση της ομάδας στόχου θα εξυπηρετούσε τις διαφορετικές ανάγκες ανδρών και γυναικών. Έτσι για το γυναικείο φύλο θα εστιάζαμε σε δράσεις που στοχεύουν στην αντιμετώπιση και διαχείριση καταστάσεων άγχους για το γυναικείο φύλο και για τον αντρικό πληθυσμό θα στοχεύαμε στην εμπέδωση της επικινδυνότητας των παραγόντων, όπως η ανθυγιεινή διατροφή και η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών.
Όσον αφορά τη θρησκεία, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν την εμφανή έλλειψη πληροφόρησης στους μουσουλμάνους. Αδιαμφισβήτητα λοιπόν απαιτείται ενημέρωση σχετικά με τους παράγοντες κινδύνου. Θετική θα ήταν η συνεισφορά μας στη συνειδητοποίηση της πρωταρχικής σημασίας που έχει για την υγεία ο παράγοντας πρόληψη και δευτερευόντως ο παράγοντας θεραπεία, όπου φαίνεται να επικεντρώνονται συνήθως. Απεναντίας οι χριστιανοί στο θρήσκευμα κατανοούν τη σημασία της πρόληψης και προαγωγής της υγείας, όμως υπερβάλουν καταναλώνοντας μεγάλες ποσότητες οινοπνευματωδών και μικρότερων ποσοτήτων λαχανικών και φρούτων. Άρα στην περίπτωση τους θα εστιάσουμε στην ενημέρωση σχετικά με την επικινδυνότητα του αλκοόλ και την ευεργετική ιδιότητα που σχετίζεται με την κατανάλωση λαχανικών και φρούτων.
Η νοσηρότητα σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό, όπως αναφέρουμε εκτενώς παρακάτω, με το επίπεδο εκπαίδευσης. Σημαντικό, λοιπόν, είναι η παρέμβαση να εστιάσει στις ομάδες που έχουν το χαμηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης με κύριους άξονες την πρόληψη και την προαγωγή της υγείας, την αποφυγή παραγόντων κινδύνου, όπως ανθυγιεινή διατροφή, κάπνισμα, βάρος κ.ά..
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές
Summary This master thesis titled "Social Marketing-Coronary Artery Disease," The Trojan Horse of the 21st Century" written by the Savvoula Mouratidou Tsektouridou, graduate student in the Postgraduate Program in Social Policy and Social Work Department of Social Administration of the Democritus University of Thrace (direction "Social Policy - Management of Social Programs") under the supervision of Lecturer, Pericles Polizoidis and ended on October 4, 2010.
The purpose of this paper is to highlight the contribution of social marketing in prevention of coronary heart disease. After course studied and evaluated the results of research, we know how best to approach the population of the prefecture of Rodopi, to achieve the design of an intervention aimed at prevention rather than treatment of coronary artery disease. Certainly, it is known that treatment does not always lead to a cure, it costs lives and increased social spending (pensions, disability and healthcare costs).
In particular, we conclude that the information campaign on prevention of coronary heart disease will contribute constructively addressed whether younger. These are to refrain from carrying out preventive tests most frequently consumed foods with unhealthy ingredients and larger quantities of alcohol and prefer to travel by car compared with other modes of transport such as cycling or just walking. It is imposed to update even on the factors that cause coronary heart disease, such as smoking, air pollution, stress etc.
As the gender segmentation of the target group would serve the different needs of men and women. So, for the female gender will be focused on actions aimed at tackling and managing stress situations for the female sex and the male population will be aimed at consolidation of risk factors such as unhealthy diet and alcohol consumption.
Regarding religion, the results showed the apparent lack of information on Muslims. Undoubtedly, therefore information on risk factors is required. Positive would be our contribution to the awareness of primary importance to the health factor preventing and treating secondary factor, which seems to focus mostly. In contrast to the Christians vi understand the importance of prevention and health promotion, but exaggerate consuming large quantities of alcohol and smaller quantities of vegetables and fruits. So, we will focus on raising awareness of the dangers of alcohol and the beneficial property associated with the consumption of vegetables and fruits.
The morbidity related to a large extent, as mentioned in detail below, the level of education. Important, then, is the intervention to focus on groups that have the lowest level of education the main axes of prevention and health promotion, avoiding risk factors such as unhealthy diet, smoking, weight, etc.
130 σ.