Checking the degree of satisfaction of patients at Alexandroupolis University General Hospital who have undergone surgery by the health services offered at the First Surgical Clinic

This item is provided by the institution :
Democritus University of Thrace   

Repository :
Repository of DUTH   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Έλεγχος του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών του ΠΓΝΑ που έχουν υποβληθεί σε επέμβαση από τις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας στην Α΄ Χειρουργική Κλινική
Checking the degree of satisfaction of patients at Alexandroupolis University General Hospital who have undergone surgery by the health services offered at the First Surgical Clinic

Chitzou, Pinelopi
Χίτζου, Πηνελόπη

Μπεζιρτζόγλου, Ευγενία
Bezirtzoglou, Evgenia
Κωνσταντινίδης, Θεόδωρος
Nena, Evangelia
Νένα, Ευαγγελία
Konstantinidis, Theodoros

masterThesis

2024-04-01T05:30:24Z
2024-02-01


The satisfaction of a patient from the health services he receives from a health unit is a complex concept that is not limited to medical benefits and to a large extent contains subjective characteristics associated with the individual himself. Despite the existence of the subjective element, the concept of satisfaction is largely associated with the quality of the services offered by health units in Greece. The present work using quantitative research focuses on investigating the degree of satisfaction of patients by the surgical clinic of Alexandroupolis University Hospital. It has therefore been highlighted that patients have a fairly high degree of satisfaction overall from hospital services and in particular from the hospital staff, both by medical and nursing and other staff. Of course, there is a need of improvement of the organization and internal and external installations in order to improve the quality of services. Finally, it became clear that factors such as age, education and profession have a significant impact on the sense of patient satisfaction by the hospital unit, which enhances many visas recorded in the literature on the subjective dimension of satisfaction.
Βιβλιογραφία : σ. 66 - 70
Η ικανοποίηση ενός ασθενούς από τις υπηρεσίες υγείας που λαμβάνεια από μία μονάδα υγείας αποτελεί μία σύνθετη έννοια η οπόία δεν περιορίζεται στις ιατροφαρμακευτικές παροχές και σε μεγάλο βαθμό εμπεριέχει υποκειμενικά χαρακτηριστικά που σχετίζονται με το ίδιο το άτομο. Παρά την ύπαρξη και του υποκειμενικού στοιχείου η έννοια της ικανοποίησης σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό και με την ποιότητα των υπηρεσιών στην Ελλάδα. Η εργασία με την διενέργεια ποσοτικής έρευνας εστιάζει στη διερεύνηση του βαθμού ικανοποίησης των ασθενών στην Α΄ Χειρουργική Κλινική του ΠΓΝΑ. Αναδείχτηκε λοιπόν ότι οι ασθενείς εμφανίζουν αρκετά υψηλό βαθμό ικανοποίησης συνολικά από τις υπηρεσίες του Νοσ. και ειδικότερα από το προσωπικό, τόσο από το ιατρικό όσο και από το νοσηλευτικό και το λοιπό προσωπικό. Βεβαίως προκύπτει η ανάγκη σε κάποιο βαθμό βελτίωσης της οργάνωσης και των εσωτερικών και εξωτερικών εγκαταστάσεων με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών. Τέλος έγινε φανερό ότι οι παράγοντες ηλικία, εκπαίδευση και επάγγελμα επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την αίσθηση της ικανοποίησης των ασθενών από τη Νοσοκομειακή Μονάδα γεγονός που ενισχύει πολλές θεωρήσεις καταγεγραμμένες στη βιβλιογραφία σχετικές με την υποκειμενική διάσταση της ικανοποίησης
77 σ.


Health care
Φροντίδα υγείας
Υπηρεσίες υγείας
Ικανοποίηση ασθενών
Health services
Patient satisfaction

Greek

duth
Τμήμα Ιατρικής


Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)