Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Democritus University of Thrace   

Αποθετήριο :
Repository of DUTH   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Διατροφή παιδιών και εφήβων (6-18 ετών)
recommendations and challenges for Greece and Europe with a focus on actions within the school environment
συστάσεις και προκλήσεις για την Ελλάδα και την Ευρώπη με εστίαση στις δράσεις εντός του σχολικού περιβάλλοντος
Nutrition of children and adolescents (6-18 years)

Vasileiadou, Dimitra
Βασιλειάδου, Δήμητρα

Δεληγιαννίδου, Γεωργία - Ειρήνη
Tsigalou, Christina
Μπεζιρτζόγλου, Ευγενία
Bezirtzoglou, Evgenia
Τσίγαλου, Χριστίνα
Deligiannidou, Georgia - Eirini

masterThesis

2024-07-18T05:15:36Z
2024-06-10


The development of healthy eating habits begins by laying a strong foundation during childhood that will allow the proper development of the child and ensure his/her health in adulthood. International literature extensively studies the issue of children's nutrition and the factors that influence the formation of their eating habits. The purpose of this study is to summarize the data regarding national and European recommendations for children and adolescents, emphasizing studies that also examine the role of the school environment and teachers in shaping children's eating habits. For the purposes of this work, a literature review was performed on the PubMed and Scopus platforms for the years 2013-2023. The search yielded 34 articles that serve the purposes of this work and concern observational studies and comparative studies. At the same time, national or international nutritional guidelines for children and adolescents were also searched. The results of the review highlight the role that schools play both through canteens and through teachers in children's nutrition education, however, more studies are needed that explore the relationship between school environments and specific eating behaviors. Also, the need for the construction of common methodological standards that will allow the comparative evaluation of nutritional interventions and the assessment of nutritional standards in the school environment is underlined.
Η ανάπτυξη υγιεινών διατροφικών συνηθειών ξεκινά θέτοντας ισχυρά θεμέλια κατά την παιδική ηλικία που θα επιτρέψουν την σωστή ανάπτυξη του παιδιού και θα διασφαλίσουν την υγεία του στην ενήλικη ζωή. Η διεθνής βιβλιογραφία μελετά εκτενώς το ζήτημα της διατροφής στα παιδιά καθώς και τους παράγοντες που επιδρούν στην διαμόρφωση των διατροφικών τους συνηθειών. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να συνοψίσει τα δεδομένα αναφορικά με τις εθνικές και Ευρωπαϊκές συστάσεις για παιδιά και εφήβους, δίνοντας έμφαση σε μελέτες που εξετάζουν επίσης τον ρόλο του σχολικού περιβάλλοντος και των εκπαιδευτικών στη διαμόρφωση των διατροφικών συνήθειων των παιδιών. Για τους σκοπούς της εργασίας, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση στις πλατφόρμες PubMed και Scopus για τα έτη 2013-2023. Από την αναζήτηση προέκυψαν 34 άρθρα που εξυπηρετούν τους σκοπούς της παρούσας εργασίας και αφορούν σε μελέτες παρατήρησης και συγκριτικές μελέτες, ενώ παράλληλα αναζητήθηκαν και οι εθνικές ή διεθνείς διατροφικές οδηγίες για παιδιά και εφήβους. Τα αποτελέσματα της ανασκόπησης τονίζουν τον ρόλο που κατέχουν τα σχολεία, τόσο μέσω των κυλικείων όσο και μέσω των εκπαιδευτικών, στη διατροφική αγωγή των παιδιών, ωστόσο είναι αναγκαίο να διεξαχθούν περισσότερες μελέτες που θα διερευνούν τη σχέση μεταξύ σχολικού περιβάλλοντος και συγκεκριμένων διατροφικών συμπεριφορών. Επιπλέον, υπογραμμίζεται η ανάγκη για την δόμηση κοινών μεθοδολογικών προτύπων που θα επιτρέψουν την συγκριτική αξιολόγηση των διατροφικών παρεμβάσεων και την εκτίμηση των διατροφικών προτύπων στο σχολικό περιβάλλον.
Βιβλιογραφία : σ. 56 - 63
63 σ.


Συστάσεις διατροφής
Nutrition
Σχολικό περιβάλλον
Παιδιά
Children
Food recommendation
School environment

Ελληνική γλώσσα

duth
Τμήμα Ιατρικής


embargo-3
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.