Child abuse is one of the most serious phenomena, with many irreversible consequences on
the psychological and social development of the children. Many forms of abuse and /or
neglect are revealed in the field of education and teachers and school social workers make a
significant contribution to both the detection and support of the student at school. Present
postgraduate thesis focuses on the interventions implemented by the school social workers
for the support secondary education students, who have experienced in the past, or are
experiencing incidences of neglect or abuse. The sample of the research consisted of nine
social workers who worked or are working in a general secondary school context. It was
found that the role of school social workers with child abuse requires systematic
cooperation with the teaching-school staff, the family and connection of the school with
justice, welfare and other agencies.
91 σ.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές
Η παιδική κακοποίηση αποτελεί ένα από τα πιο σοβαρά φαινόμενα με πολλαπλές, συχνά
ανεπανόρθωτες συνέπειες στην ψυχολογική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Πολλές
μορφές κακοποίησης και παραμέλησης αποκαλύπτονται στο χώρο της εκπαίδευσης,
γεγονός που καθιστά σημαντική τη συμβολή των εκπαιδευτικών και των σχολικών
κοινωνικών λειτουργών, τόσο στην ανίχνευσή τους όσο και στην προστασία και
υποστήριξη των μαθητών - θυμάτων. Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία μελετώνται οι
παρεμβάσεις που εφαρμόζουν οι σχολικοί κοινωνικοί λειτουργοί για την υποστήριξη
μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που έχει διαπιστωθεί ότι την περίοδο της φοίτησης
τους βιώνουν, ή στο παρελθόν έχουν βιώσει εμπειρίες παραμέλησης ή κακοποίησης στο
οικογενειακό ή ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον τους. Στην έρευνα μετείχαν εννέα
κοινωνικοί λειτουργοί που έχουν εργαστεί ή εργάζονταν στη γενική δευτεροβάθμια
εκπαίδευση. Διαπιστώθηκε ότι η διαχείριση περιστατικών παιδικής κακοποίησης απαιτεί τη
συνεργασία του σχολικού κοινωνικού λειτουργού με το εκπαιδευτικό προσωπικό, την
οικογένεια και τη διασύνδεση του σχολείου με την Εισαγγελία, την Πρόνοια και άλλους
φορείς. Η αύξηση των φαινομένων ενδοοικογενειακής βίας συνεπάγεται την ανάγκη για
αυξημένη ετοιμότητα των σχολικών κοινωνικών λειτουργών και του εκπαιδευτικού
προσωπικού.