Αντιλήψεις εφήβων και γονέων για την επικοινωνία στην οικογένεια. Η συμβολή της κοινωνικής εργασίας στην ενίσχυση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μελών της οικογένειας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Αντιλήψεις εφήβων και γονέων για την επικοινωνία στην οικογένεια. Η συμβολή της κοινωνικής εργασίας στην ενίσχυση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μελών της οικογένειας

Γεωργιάδου, Σαββατούλα
Georgiadou, Savvatoula

Καλλινικάκη, Θεανώ
Κατσαμά, Ειρήνη
Καραγκούνης, Βασίλειος
Kallinikaki, Theano
Katsama, Eirini
Karagkounis, Vasileios

masterThesis

2024-10-24T07:00:09Z
2022-12-12


147 σ.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με τίτλο «Αντιλήψεις εφήβων και γονέων για την επικοινωνία στην οικογένεια. Η συμβολή της κοινωνικής εργασίας στην ενίσχυση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μελών της οικογένειας» εκπονήθηκε από την Γεωργιάδου Σαββατούλα, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση – Ένταξη Ετεροτήτων του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας της Σχολής Κοινωνικών, Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, υπό την επίβλεψη της Επίκουρης Καθηγήτριας Κοινωνικής Εργασίας στην Εκπαίδευση, Ειρήνης Κατσαμά, και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2022. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η κατανόηση της επίδρασης των τρόπων επικοινωνίας που επικρατούν στην οικογένεια, στη σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στα μέλη, παράλληλα με την ανάδειξη της συμβολής της σχολικής κοινωνικής εργασίας και των ομάδων γονέων στην ενίσχυση της επικοινωνίας στην οικογένεια. Πιο συγκεκριμένα, επιμέρους στόχοι της έρευνας είναι: η διερεύνηση του τρόπου επικοινωνίας των μελών της οικογένειας, ο εντοπισμός των τρόπων της υπάρχουσας επικοινωνίας τους, καθώς και η ανάδειξη του ρόλου της κοινωνικής εργασίας στην εκπαίδευση, στην ενίσχυση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των μελών της οικογένειας. Για τη μελέτη των ανωτέρω σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε ποιοτική έρευνα, τα δεδομένα της οποίας προέκυψαν έπειτα από πραγματοποίηση πέντε συνεντεύξεων με γονείς και τεσσάρων συνεντεύξεων με έφηβες, αξιοποιώντας τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης περιεχομένου. Διαπιστώθηκε ότι στις οικογένειες που προωθείται η συζήτηση μεταξύ των μελών, η έκφραση συναισθημάτων και η από κοινού λήψη απόφασης, ισχυροποιούνται οι σχέσεις των μελών. Αντιθέτως, στις οικογένειες που εντοπίζονται συγκρούσεις μεταξύ των μελών και απουσία λειτουργικής επικοινωνίας, οι σχέσεις των μελών χρήζουν βελτίωσης. Η έρευνα έδειξε ότι, τόσο γονείς όσο και έφηβοι έχουν την ανάγκη να βελτιώσουν την επικοινωνία και τη σχέση τους, αναζητώντας τρόπους για να το επιτύχουν. Τέλος, μέσω της έρευνας αναδείχθηκε η αναγκαιότητα σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων κοινωνικής εργασίας με σκοπό την προσωπική ανάπτυξη και την καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των γονέων και των εφήβων
The present dissertation entitled «Perceptions of adolescents and parents about communication in the family. The contribution of social work to the strengthening of the social and emotional skills of family members» was submited by Georgiadou Savvatoula, postgraduate student in the Programme of Postgraduate Studies in School Social Work – Inclusion of Diversity of the Faculty of Social Work Department , Democritus University of Thrace, supervised by the Assistant Professor of Social Work in Education, Katsama Eirini, and was completed in February 2022. The aim of the present work was to understand the effect of communication patterns that prevail in the family, in the relationship developed by its members, while highlighting the contribution of school social work with groups in enhancing communication in the family. More specifically, individual objectives of the research are: to explore the way of communication of family members, to identify the ways of their existing communication, as well as the role of school social work in enhancing the social and emotional skills of members of the family. Qualitative research was designed and implemented, the data of which emerged after conducting five interviews with parents and four interviews with adolescents, using the method of thematic content analysis. According to the data, relations of the family members are strengthened in families where is promoted the discussion between the members, the expression of emotions and the joint decision-making. In contrast, in families where conflicts between members are identified and there is a lack of functional communication, member relationships need to be improved. Research has shown that both parents and teens need to improve their communication and relationship by searching for ways to do so. Finally, the research highlighted the need to design and implement social work programs aimed at personal development and the cultivation of social and emotional skills of parents and adolescents
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές


Family social work
Skills development
Parent groups
Σχολική κοινωνική εργασία
Ομάδες γονέων
Ομάδες εφήβων
Ανάπτυξη δεξιοτήτων
School social work
Επικοινωνία
Adolescents groups
Communication

Ελληνική γλώσσα

duth
Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας


Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.