ο λόγος των εκπαιδευτικών στην Α’/Βάθμια Εκπαίδευση

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης   

Αποθετήριο :
Αποθετήριο Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Ενδοοικογενειακή βία και εκπαίδευση
ο λόγος των εκπαιδευτικών στην Α’/Βάθμια Εκπαίδευση

Ζερέ, Ερισέλντα
Zere, Eriselnta

Πουλόπουλος, Χαράλαμπος
Παπαδημητρίου, Ευριπίδης
Papadimitriou, Evripidis
Chatzifotiou, Sevasti
Χατζηφωτίου, Σεβαστή
Poulopoulos, Charalambos

masterThesis

2022-12-28
2024-10-24T07:14:19Z


This dissertation entitled “Domestic Violence and Education: The say of teachers in primary education”, was prepared by Eriselda Zere, a graduate student of the Postgraduate Program Social Work in Education and Inclusion of Otherness of the Department of Social Work of Democritus University of Thrace under the supervision of Professor Sevasti Chatzifotiou and was completed in February 2022. The purpose of the research was to highlight the indications of domestic violence on the school attendance of students, recognized by teachers working on primary education and the way in which they manage such phenomena in the school context. To achieve this goal, qualitative research was used as a methodology. The individual completion questionnaire was used to find the appropriate sample and nine semi – structured interviews were conducted with primary school teachers who had identified and managed cases of students living in a situation of domestic violence. The data analysis was performed by the method of thematic analysis. The research findings indicate the need of further training of teachers to effectively identify and manage the manifestations of domestic violence in students’ schooling, the need to establish a systematic school social service to deal more effectively with the phenomenon in education, while highlighting the importance of the role of teachers in identifying and managing such issues, as the school can be a supportive factor in cultivating resilience in children with traumatic experiences.
91 σ.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με τίτλο «Ενδοοικογενειακή βία και Εκπαίδευση: Ο λόγος των εκπαιδευτικών στην Α’/Βάθμια Εκπαίδευση» εκπονήθηκε από την Ερισέλντα Ζέρε, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση και Ένταξη Ετεροτήτων» του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, υπό την επίβλεψη της Καθηγήτριας Σεβαστής Χατζηφωτίου και ολοκληρώθηκε το Φεβρουάριο του 2022. Σκοπός της ερευνητικής εργασίας ήταν η διερεύνηση των ενδείξεων που αναγνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην σχολική φοίτηση των μαθητών, οι οποίοι διαβιούν σε συνθήκη ενδοοικογενειακής βίας και τους τρόπους με τους οποίους διαχειρίζονται τέτοιου είδους φαινόμενα στο σχολικό πλαίσιο. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, αξιοποιήθηκε ως μεθοδολογία η ποιοτική έρευνα. Για εντοπισμό των κατάλληλων συμμετεχόντων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο ατομικής συμπλήρωσης και για την παραγωγή των δεδομένων πραγματοποιήθηκαν εννέα ημιδομημένες συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς που είχαν αναγνωρίσει και διαχειριστεί περιπτώσεις μαθητών που διαβιούν σε συνθήκη ενδοοικογενειακής βίας. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με την μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Τα ευρήματα της έρευνας υποδεικνύουν την ανάγκη περαιτέρω εκπαίδευσης των δασκάλων προκειμένου να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τις εκφάνσεις της ενδοοικογενειακής βίας στην σχολική φοίτηση των μαθητών, την αναγκαιότητα ίδρυσης μιας συστηματικής σχολικής κοινωνικής υπηρεσίας για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση του φαινομένου στις δομές εκπαίδευσης, ενώ παράλληλα αναδεικνύεται η σημαντικότητα του ρόλου των εκπαιδευτικών στην αναγνώριση και διαχείριση τέτοιου είδους ζητημάτων, καθώς το σχολείο μπορεί να αποτελέσει ενισχυτικό παράγοντα για την καλλιέργεια της ανθεκτικότητας στα παιδιά με τραυματικές εμπειρίες.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές


Domestic violence
Σχολική κοινωνική εργασία
Family violence
Education
Ενδοοικογενειακή βία
Εκπαίδευση
School social work

Ελληνική γλώσσα

duth
Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας


embargo-3
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.