Σχολική Κοινωνική Εργασία σε περίοδο πανδημίας

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Democritus University of Thrace   

Αποθετήριο :
Repository of DUTH   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



η περίπτωση των σχολικών κοινωνικών λειτουργών του Νομού Θεσσαλονίκης
Σχολική Κοινωνική Εργασία σε περίοδο πανδημίας

Markou, Dimitra
Μάρκου, Δήμητρα

Καραγκούνης, Βασίλειος
Karagkounis, Vasileios

masterThesis

2022-12-28
2024-10-24T11:27:02Z


The present postgraduate thesis with the title "School Social Work during a Pandemic: Experiences of School Social Workers of the Province of Thessaloniki", was conducted by Markou Dimitra, a postgraduate student of the Postgraduate Program in Social Policy and Social Work ofDUTH (orientation: "Social Work in Education") under the supervision of the Assistant Professor,Karagounis Vassilios, and was completed in February 2022. The purpose of the study was to investigate the experiences, views and experiences of School Social Workers of Thessaloniki, regarding the effects of the pandemic on the daily practice of social work. In particular, the requests received by the professionals during this period, the difficulties they encountered, the possible changes or adjustments they made in their practice as well as actions and proposals in support of school social workers and members of the school community were investigated. Qualitative methodology was utilized by conducting eight semi-structured interviews with school social workers who worked in the Province of Thessaloniki before and during the pandemic. The research findings showed an increase in requests related to behavioral problems, and learning and psychological issues faced by students, as well as those related to family support and new requests for issues related to distance learning. To address them, the participants made use of new technologies, while limiting traditional practices and techniques. Regarding the difficulties they encountered in trying to respond, there was a lack of institutional and support from the members of the school community, as well as difficulties in adapting to the distance learning of the profession and difficulties in adapting to the living function of education. Finally, regarding the proposals and actions of support of professionals and members of the school community, the supporting role of community feeling and support of professionals for members of the school community were mentioned, while the importance of cooperation with other members of the school community and professionals as sources of support for school social workers, while the need for institutional support of the profession through reforms such as ensuring permanence and supervision were demonstrated.
Η παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με τίτλο «Σχολική Κοινωνική Εργασία σε περίοδο πανδημίας: Η περίπτωση των Σχολικών Κοινωνικών Λειτουργών του Νομού Θεσσαλονίκης»εκπονήθηκε απότη Δήμητρα Μάρκου, μεταπτυχιακή φοιτήτρια του ΠρογράμματοςΜεταπτυχιακών «Κοινωνική Εργασία στην Εκπαίδευση –Ένταξη Ετεροτήτων» του τμήματος κοινωνικής εργασίας του Δ.Π.Θ.υπό την επίβλεψη του Αναπληρωτή Καθηγητή Καραγκούνη Βασίλειου και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2022. Σκοπός της μελέτης ήταν η διερεύνηση των εμπειριών, των απόψεων και των βιωμάτων των σχολικών κοινωνικών λειτουργών της Θεσσαλονίκης, αναφορικά με τις συνέπειες της πανδημίας στην καθημερινή άσκηση της κοινωνικής εργασίας.Ειδικότερα, διερευνήθηκαν τα αιτήματα που δέχτηκαν οι επαγγελματίες κατά την περίοδο αυτή, τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, τις ενδεχόμενες αλλαγές ή και προσαρμογές που έκαναν στην πρακτική τους καθώς και δράσεις και προτάσεις υποστήριξης των σχολικών κοινωνικών λειτουργών και των μελών της σχολικής κοινότητας. Αξιοποιήθηκε ποιοτική μεθοδολογία με τη διεξαγωγή οκτώ ημι-δομημένων συνεντεύξεων μεσχολικούς κοινωνικούς λειτουργοί που εργάστηκαν στον Νομό Θεσσαλονίκης πριν και κατά την διάρκεια της πανδημίας. Τα ευρήματα της έρευνας κατέδειξαν αύξηση των αιτημάτων που σχετίζονται με προβλήματα συμπεριφοράς, καιμαθησιακά και ψυχολογικά ζητήματα, που αντιμετώπισαν οι μαθητές, καθώς και αυτών που αφορούσαν την υποστήριξη των οικογενειών τους και νέα αιτήματα για ζητήματα σχετικά με την τηλεκπαίδευση. Για την αντιμετώπιση τους, οι μετέχουσες έκαναν χρήση των νέων τεχνολογιών, ενώ περιόρισαν παραδοσιακές πρακτικές και τεχνικές. Ως προς τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν στην προσπάθεια απόκρισης, αναφέρθηκε ελλιπής θεσμική και από τα μέλη της σχολικής κοινότητας, υποστήριξη, όπως επίσης και δυσκολίες προσαρμογής στην εξ’ αποστάσεως άσκηση του επαγγέλματος και δυσκολίεςεπαναπροσαρμογής στη δια ζώσης λειτουργία της εκπαίδευσης. Τέλος, σχετικά με τις προτάσεις και δράσεις υποστήριξης των επαγγελματιώνκαι των μελών της σχολικής κοινότητας, αναφέρθηκε ο υποστηρικτικός ρόλος του αισθήματος κοινότητας και της υποστήριξης των επαγγελματιών για τα μέλη της σχολικής κοινότητας, η σημασία της συνεργασίας με τα υπόλοιπα μέλη της σχολικής κοινότητας αλλά και τους επαγγελματίες ως πηγές υποστήριξης των σχολικών κοινωνικών λειτουργών, ενώ καταδείχθηκε η ανάγκη για θεσμική υποστήριξη του επαγγέλματος μέσα από μεταρρυθμίσεις όπως η εξασφάλιση μονιμότητας και εποπτείας.
Περιέχει βιβλιογραφικές παραπομπές
121 σ.


Πανδημία
Εξ’ αποστάσεως σχολική κοινωνική εργασία
Online school social work
Education
Thessaloniki
Εκπαίδευση
Pandemic
School social work
Θεσσαλονίκη

Ελληνική γλώσσα

duth
Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας


Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
free




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.